خبر فوری

 
 
مچ‌گیری دایره مبارزه با تروریسم توسط شورای حقوق بشر بلوچستان
کد خبر :1062452892

16:47 1400/05/25


برچسب ها : CTD, آواران, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, دایره مبارزه با تروریسم, عملیات ساختگی,

شورای حقوق بشر بلوچستان در واکنش به اعلامیه دایره مبارزه با تروریسم مبنی بر دستگیری دو تروریست از آواران، اظهار داشت که این دو فرد پیش از این توسط نیروهای امنیتی مفقود شده اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع بلوچستان ضمن بازنشر اخبار دایره مبارزه با تروریسم بلوچستان در خصوص دستگیری افراد تروریستی، اظهار داشتند: دایره مبارزه با تروریسم روز شنبه مدعی شد که دو فرد به نام های سراج احمد و حسن جان را از شهرستان آواران به اتهام تروریسم دستگیر کرده است. براساس اعلامیه دایره، از این افراد اسلحه و خمپاره کشف و ضبط شده است درحالیکه آنها قصد حملات به مراسمات جشن آزادی 14 آگوست را داشتند.

براساس این گزارش، همچنین نیروی پلیس کویته روز گذشته مدعی شد که یک فرد را در نزدیکی خیابان سورپل سمنگلی  دستگیر کرده و آن را عامل حمله نارنجکی به غرفه فروش پرچم های پاکستانی در روز آزادی پاکستان معرفی کرده است. درحالیکه پس از آن نیروی پلیس در بیانی دیگر اظهار داشت که این فرد بنابه شک دستگیر شده است.

گفتنی است گروه های مختلف بلوچ این اقدامات نیروی پلیس و دایره مبارزه با تروریسم را به شدت محکوم کرده و گفته اند افراد دستگیر شده در عملیات (ساختگی) دایره مبارزه با تروریسم  CTD، افراد مفقود شده توسط نیروهای امنیتی هستند.

از طرفی شورای حقوق بشر بلوچستان در خصوص دو فرد دستگیر شده از آواران مطابق مدعای سی تی دی، اظهار داشت که پس از جستجو اسامی این افراد را در فهرست ربوده شدگان یافتیم که مورخ 11 ژوئن 2021-31خرداد سال جاری توسط نیروهای امنیتی دستگیر و سپس به مکان نامشخصی منتقل شده اند.

به گفته شورای حقوق بشر بلوچستان HRCB، نیروهای امنیتی مستقر در کمپ نظامی گشکور خانواده های سراج احمد 15 ساله و حسن جان 17 ساله را تهدید کردند که این دو جوان را به آنها تحویل دهند، نیروهای امنیتی این دو فرد را مقابل خانواده شان مورد ضرب و شتم قرار داده و گفتند که پس از پرس و جو آنها را آزاد خواهند کرد. پیش از این نیز تعدادی از افراد این دو خانواده توسط نیروهای امنیتی ربوده و پس از مدتی اجساد زخمی و شکنجه شده آنها در گوشه و کناری کشف شده است.

ناگفته نماند این نخستین پرونده از این قبیل نیست و پیش از این نیز دایره مبارزه با تروریسم پاکستان در دفعات متعدد و در ایالت های مختلف پاکستان چنین صحنه سازی هایی کرده و افراد ربوده شده را پس از مدتها به عنوان افراد دستگیر شده طی عملیات ضد تروریستی معرفی و مدعی می شود که از نزد آنها سلاح و مهمات نظامی کشف کرده است.

ارسال نظر

 
1