خبر فوری

 
 
موفقیت پاکستان در کسب عضویت هیئت حاکمه سازمان بین المللی کار به مدت چهار سال
کد خبر :2036314858

13:58 1400/03/25


برچسب ها : زاهد حفیظ چودری, سازمان بین المللی کار, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان,

پس از برگزاری نشست مجازی سازمان بین المللی کار(ILO)، پاکستان به همراه سه کشور دیگر موفق شدند عضویت گروه آسیا و اقیانوسیه این سازمان را به دست بیاورند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از برگزاری نشست مجازی سازمان بین المللی کار(ILO)، پاکستان به همراه سه کشور دیگر موفق شدند عضویت گروه آسیا و اقیانوسیه این سازمان را به دست بیاورند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زاهد حفیظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص اظهار داشت: در صد و نهمین نشست سازمان بین المللی کار که به صورت مجازی در ژنو سوئیس برگزار گردید، چهار کشور از جمله پاکستان موفق به کسب عضویت چهار ساله در گروه آسیا و اقیانوسیه هیئت حاکمه این سازمان شدند، بدین ترتیب پاکستان تا سال 2024 میلادی عضو هیئت حاکمه سازمان بین المللی کار خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: هیئت حاکمه نقش یک نهاد سیاستگذار و مرجع تصمیم گیری در سازمان بین المللی کار را دارد، از میان 56 عضو آن از کشورهای مختلف، 28 عضو دولتی، 14 عضو کارفرما و 14 کارمند را شامل می شود.

پاکستان پیش از این نیز به عنوان عضو اجرایی سازمان بین المللی کار حضور داشته است و در سال 1947 یعنی پس از استقلال از هند به عضویت این سازمان درآمده است.

زاهد حفیظ چودری گفت: نتایج انتخابات سازمان بین المللی کار نشان دهنده عمق اعتماد جامعه جهانی به مقامات پاکستان است، پاکستان در یک وضعیت بحرانی به عضویت هیئت حاکمه سازمان بین المللی کار درآمده است، کاهش تاثیرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع کرونا و توسعه همکاری های جهانی در زمینه های اقتصادی نیازمند بحث و تبادل نظر در همه ابعاد است.

ارسال نظر

 
1