خبر فوری

 
 
موفقیت پاکستان در دستیابی به مهلت یکساله در زمینه باز پرداخت بدهی های خارجی
کد خبر :1941324613

14:13 1399/01/28


برچسب ها : پاکستان و صندوق بین المللی پول, ویروس کرونا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانی از مهلت یکساله صندوق بین المللی پول IMF در رابطه با بدهی های خارجی برای پاکستان خبر داد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در بیانی از مهلت یکساله صندوق بین المللی پول IMF در رابطه با بدهی های خارجی برای پاکستان خبر داد و افزود: اقتصاد کشورهای در حال توسعه به دلیل کرونا متحمل بیشترین خسارت و تاثیرات منفی شده است. آی ام اف ، درخواست عمران خان نخست وزیر پاکستان در مورد تسهیل امر بازپرداخت بدهی های کشور های درحال توسعه را پذیرفته است و این تسهیل به همراه پاکستان شامل 70 کشور می شود.

وی در ادامه افزود: پاکستان برای دریافت امداد از این صندوق امیدوار است ، درحالیکه اجرای تسهیل بدهی های خارجی برای پاکستان از تاریخ 12 اردیبهشت (1 مه) آغاز خواهد شد. گفتنی است اشاره وزیر امور خارجه پاکستان به وام 1.4 میلیارد دلاری در دست بررسی این صندوق برای کشورهای درحال توسعه است که نام پاکستان شامل این فهرست نیست.

شاه محمود قریشی تسهیل در بازپرداخت وام های خارجی برای کشورهای در حال توسعه از سوی کشورهای جی 20 و آی ام اف را پیروزی دیپلماتیک اسلام آباد توصیف کرد و افزود: ما این اقدام را ستایش می کنیم. پس از تماس هایی با وزرای امور خارجه بسیاری از کشورها، آنها را معتقد کردیم که از طریق تعویق در بازپرداخت بدهی های خارجی کشورهای در حال توسعه می توان در وضعیت بحرانی فعلی کمک کرد. نخست وزیر نیز درخواست تجدید نظر جهانی را آغاز کرد و نامه هایی به رهبران جهان نوشت که اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار گرفته است. عمران خان، رهبران بین الملل را از فشار ها بر کشورهای درحال توسعه مطلع کرده و درخواست خاتمه بهره وام را کرده بود تا این کشور ها منابع را برای فقرا هزینه کنند. 

شایان ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان چند روز قبل در پیام ویدیویی از سازمان های مالی بین المللی و سازمان ملل درخواست تسهیل در بدهی های خارجی کشورهای درحال توسعه و کمک این کشورها در زمینه مبارزه با کرونا را کرده بود.

ارسال نظر

 
1