خبر فوری

 
 
موافقت عربستان سعودی با تمدید یک‌ساله سپرده سه میلیارد دلاری نزد پاکستان
کد خبر :110381346

13:07 1401/06/28


برچسب ها : بانک مرکزی پاکستان, پاکستان و عربستان سعودی, توافقنامه, دولت پاکستان, ذخایر ارزی, سپرده, صندوق توسعه ملی عربستان سعودی,

منابع آگاه در بانک مرکزی پاکستان از موافقت ریاض با تمدید مهلت سپرده سه میلیارد دلاری نزد پاکستان به مدت یک سال خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه در بانک مرکزی پاکستان از موافقت ریاض با تمدید مهلت سپرده سه میلیارد دلاری نزد پاکستان به مدت یک سال خبر دادند.

طبق اعلام بانک مرکزی پاکستان، صندوق توسعه عربستان سعودی مدت زمان سپرده سه میلیارد دلاری که نزد پاکستان به امانت گذاشته شده است را تا یک سال دیگر تمدید نمود، این سپرده که با اهداف توازن در ذخایر ارزی پاکستان به بانک مرکزی این کشور پرداخت شده، مطابق با توافق صورت گرفته باید مورخ 5 دسامبر سال جاری به عربستان سعودی بازگردانده می‌شد.

بانک مرکزی با بیان اینکه سپرده سه میلیارد دلاری عربستان سعودی بخشی از ذخایر ارزی پاکستان است اعلام داشت: موافقت عربستان با تمدید یک‌ساله سپرده دلاری نشان دهنده عمق روابط دوستانه و نزدیک میان دو کشور است.

گفتنی است در راستای توافقنامه صورت گرفته در نوامبر 2021 میلادی میان صندوق توسعه عربستان سعودی و بانک مرکزی پاکستان مقرر گردید مبلغ 3 میلیارد دلار از جانب دولت ریاض به منظور حفظ توازن در ذخایر ارزی پاکستان در نزد بانک مرکزی این کشور به امانت گذاشته شود.

 

ارسال نظر

 
1