خبر فوری

 
 
موافقت عربستان سعودی با تمدید یک‌ساله سپرده 3 میلیارد دلاری در نزد پاکستان
کد خبر :897860166

14:23 1401/05/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, دولت پاکستان, سپرده, وزارت خزانه داری پاکستان, وزیر مشاور در امور دارایی و درآمدها,

منابع آگاه پاکستان از موافقت عربستان سعودی با تمدید یک‌ساله سپرده 3 میلیارد دلاری این کشور نزد خزانه پاکستان خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه پاکستان از موافقت عربستان سعودی با تمدید یک‌ساله سپرده 3 میلیارد دلاری این کشور نزد خزانه پاکستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مبلغ 3 میلیارد دلار که از جانب عربستان سعودی به صورت سپرده به پاکستان اعطا شده بود تا یک سال دیگر نیز در نزد خزانه داری پاکستان به امانت خواهد ماند.

به گفته منابع آگاه وابسته به وزارت خزانه داری پاکستان، اسلام آباد در ازای تمدید یک‌ساله مهلت بازپرداخت سپرده 3 میلیارد دلاری از جانب عربستان سعودی، سود 3 درصدی به عربستان سعودی پرداخت خواهد کرد.

علاوه بر این مقرر شد در صورت قصور از جانب پاکستان، این کشور موظف به بازگرداندن این سپرده به عربستان سعودی خواهد شد، همچنین دولت پاکستان حق استفاده از سپرده مذکور را نخواهد داشت.

غوث پاشا وزیر مشاور دولت پاکستان در امور خزانه داری در این خصوص ابراز داشت: توافقنامه مربوط به تمدید مهلت یک‌ساله این سپرده به زودی نهایی خواهد شد و احتمال می‌رود این سپرده تا دسامبر سال 2030 میلادی همچنان در خزانه پاکستان به امانت بماند.

وی افزود: عربستان سعودی همچنین ماهانه 100 میلیون دلار نفت را به صورت استقراضی برای پاکستان فراهم خواهد کرد که به مدت 10 ماه تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1