خبر فوری

 
 
موافقت سازمان بهداشت جهانی با درخواست پاکستان برای مقابله با گسترش ایدز
کد خبر :256556542

15:21 1398/03/05


برچسب ها : HIV, سازمان بهداشت جهانی, ویروس ایدز,

سازمان بهداشت جهانی درخواست پاکستان برای همکاری در زمینه مقابله با گسترش واگیردار ویروس اچ آی وی در منطقه رتو دیرو را پذیرفت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز سازمان بهداشت جهانی درخواست پاکستان برای همکاری در زمینه مقابله با گسترش واگیردار ویروس اچ آی وی در منطقه رتو دیرو را پذیرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از گسترش واگیردار ویروس اچ آی وی در منطقه رتو دیرو ایالت سند، دولت پاکستان از سازمان بهداشت جهانی خواستار همکاری در زمینه اقدامات لازم برای مقابله با گسترش این ویروس شد.

تاکنون نزدیک به 681 نفر در ایالت سند پاکستان مبتلا به ویروس ایدز(HIV) تشخیص داده شده اند که تعداد 537 نفر از آنان را کودکان تشکیل می دهند، در حالی که نتیجه تست مربوط به والدین این کودکان منفی اعلام گردیده است.

پس از شایع شدن واگیردار بیماری ایدز(HIV) در شهر لارکانه ایالت سند، دولت پاکستان، از سازمان بهداشت جهانی درخواست همکاری نمود.

سازمان بهداشت جهانی نیز با ارسال نامه ای به دکتر ظفر میرزا معاون ویژه نخست وزیر پاکستان در بهداشت ملی، موافقت خود با درخواست پاکستان در این زمینه را اعلام نموده است.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تیم 10 نفره این سازمان متشکل از کارشناسان مبارزه با ایدز هفتم خرداد ماه و با روادید فرودگاهی وارد کراچی خواهد شد که به مدت یک هفته در پاکستان حضور خواهند داشت.

این تیم در دوران حضور خود با بازدید از مناطق تحت شایع این بیماری و ویزیت بیماران مبتلا به این ویروس، گزارش اجمالی مربوطه را تهیه خواهند نمود.

ارسال نظر

 
1