خبر فوری

 
 
موافقت رئیس جمهور افغانستان با آزادی مشروط 1500 زندانی طالبان از زندان های دولتی
کد خبر :6731936

13:54 1398/12/21


برچسب ها : اشرف غنی, دوحه, رئیس جمهور افغانستان, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح, نیروهای امنیتی افغانستان,

در پی توافق دولت آمریکا و طالبان اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با آزادی نزدیک به 1500 زندانی طالبان که در بند زندان های دولتی افغانستان به سر می برند موافقت نمود.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در پی توافق دولت آمریکا و طالبان اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با آزادی نزدیک به 1500 زندانی طالبان که در بند زندان های دولتی افغانستان به سر می برند موافقت نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان حکم آزادی مشروط نزدیک به 1500 زندانی طالبان را به امضاء رساند، بر این اساس تمامی این افراد پس از آزادی باید نسبت به عدم ادامه فعالیت های مسلحانه و دست بردن به اسلحه سوگند یاد کنند.

صدیق صدیقی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان در صفحه توییتر خود با تایید این پیام ابراز داشت: با توجه به توافقنامه صورت گرفته میان آمریکا و طالبان افغانستان و همچنین به منظور ایجاد پیش زمینه جهت آغاز مذاکرات بین الافغان، دولت افغانستان با آزادی این تعداد از زندانیان طالبان موافقت نموده است و روند آن ظرف 4 روز آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: طالبان نیز در ازای آزادی اعضای زندانی خود، نزدیک به هزار نفر از نیروهای امنیتی افغان را آزاد خواهد نمود.

لازم به ذکر است آمریکا و طالبان افغانستان پس از برگزاری چندین مرحله مذاکرات در دوحه پایتخت قطر توافقنامه تاریخی صلح را به امضاء رساندند، بر اساس این توافقنامه نزدیک به 5 هزار تن از اعضای طالبان از زندان های دولتی افغانستان آزاد خواهند شد و آمریکا نیز میزان نیروهای نظامی خود در خاک افغانستان را کاهش خواهد داد.

ارسال نظر

 
1