خبر فوری

 
 
موافقت بانک توسعه اسلامی با پرداخت 60 میلیون دلار به پاکستان جهت مقابله با فلج اطفال
کد خبر :243616594

13:47 1399/04/16


برچسب ها : بانک توسعه اسلامی, پاکستان و بانک توسعه اسلامی, فلج اطفال, کودکان پاکستانی,

بانک توسعه اسلامی به منظور افزایش همکاری ها در زمینه مقابله با فلج اطفال در پاکستان مبلغ 60 میلیون دلار جهت هزینه در این بخش را به تصویب رساند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| بانک توسعه اسلامی به منظور افزایش همکاری ها در زمینه مقابله با فلج اطفال در پاکستان مبلغ 60 میلیون دلار جهت هزینه در این بخش را به تصویب رساند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مدیران اجرایی هیئت مدیره بانک توسعه اسلامی در نشست برگزار شده  به صورت مجازی در اوایل هفته جاری به ریاست دکتر بندر هجر در جده با طرح پرداخت بسته مالی 60 میلیون دلاری به پاکستان جهت مقابله با فلج اطفال موافقت نمودند.

بر اساس این مصوبه بانک توسعه اسلامی، مبلغ 39 میلیون دلار از این بسته توسط بانک توسعه اسلامی به صورت مرابحه و مبلغ 21 میلیون نیز توسط صندوق زندگی و معیشت وابسته به بانک توسعه اسلامی به صورت بسته کمکی به پاکستان پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است بانک توسعه اسلامی پیش از این نیز مبلغ 100 میلیون دلار را در طرح مقابله با فلج اطفال در پاکستان پرداخت نموده است که پس از اعطای بسته مالی جدید حجم کل مبالغ پرداختی از سوی این بانک معادل با رقم 160 میلیون دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است در بیست و پنجمین نشست کمیته اضطراری که طبق مقررات بهداشتی و به منظور بررسی روند مقابله با فلج اطفال در ژنو برگزار گردید، مسئولان بهداشت کشورهای عضو به این نتیجه رسیدند روند مقابله با فلج اطفال و ریشه کن کردن آن همچنان نیازمند اقدامات جدی و موثر می باشد.

گفتنی است در سال جاری میلادی تعداد 56 تن از کودکان در سطح کشور مبتلا به فلج اطفال شناسایی شده اند در حالی که این رقم در سال گذشته معادل 144 کودک بود، آمار مبتلایان به فلج اطفال در سال 2018 نیز برابر با 12 نفر و در سال قبل تر از آن نیز برابر با 8 نفر در کل کشور بود.

فلج اطفال (نام علمی: Poliomyelitis)، نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی کودکان تا 5 سال را درگیر می‌کند.

ارسال نظر

 
1