خبر فوری

 
مهمانی روزانه افطاری و سحری سازمان مردم نهاد JDC در کراچی پاکستان و شرکت روزانه 20 تا 25 هزار افراد بی بضاعت بر سفره امام حسن مجتبی علیه السلام
کد خبر :259505984

19:39 1398/03/05


برچسب ها : JDC, اسلام, پاکستان, دین, سازمان مردم نهاد, شیعه, کراچی,

سازمان مردم نهاد JDC سازمانی است که از سال 2016 میلادی باتوجه به بی بضاعتی اقشار جامعه، توسط کمک های مردمی گروهی را تشکیل و فعالیت های خود در زمینه کمک به مردم را آغاز کرد و در حال حاضر در ماه رمضان با تدارک دیدن سفره کریم اهلبیت امام حسن مجتبی علیه السلام، روزانه پذیرای 20 تا 25 هزار افراد بی بضاعت است.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز، سازمان مردم نهاد شیعه JDC سازمانی است که از سال 2016 میلادی باتوجه به بی بضاعتی اقشار جامعه، توسط کمک های مردمی گروهی را تشکیل و فعالیت های خود در زمینه کمک به مردم را آغاز کرد. این سازمان فعالیت هایی چون آمبولانس، کمک به فقرا، تهیه جهیزیه برای خانواده های فقیر، برگزاری اجتماعات بزرگ برای اتحاد بین المسلمین و ادیان، سفره امام حسن مجتبی علیه السلام، بورسیه جوانان فقیر برای تسهیل امر آموزش، امداد رسانی، خانه سالمندان، درمان و دیگر موارد را تاکنون با کمک مردم خیر داخل و خارج از پاکستان انجام داده است.
 
 
سید ظفر عباس دبیر کل این سازمان مردمی و غیر دولتی شیعه JDC در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری "بول" در پاسخ به سوالات مطرح شده بیان داشت: تمام سیستم این سازمان از طریق کمک های مردمی و خیرین درحال چرخش، انجام فعالیت و کمک به مرحومین و مستضعفین است. آمبولانس های جی دی سی دومین آمبولانسی در کشور است که به همراه آمبولانس نیروی کمک و امداد رسانی نیز دارد و همچون دیگر آمبولانس ها که تنها راننده در آن حضور دارد و خالی از هرگونه تجهیزات کمک های اولیه هستند، نیست. وی افزود، دولت تاکنون هیچ گونه همکاری با ما نداشته است و درصورت کمک، پس از فشارهایی بوده که از طریق رسانه ها وارد امده و بالاجبار کمک کرده است. خیرین از طریق مشاهده فعالیت های ما که در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشته می شوند از سرتاسر جهان کمک های خود را برای ما ارسال می کنند. وی با عرض تشکر از نیروی مردمی برای کمک در زمینه های متعدد من جمله تهیه غذا در ماه رمضان اظهار داشت: نیروی مردمی بدون هیچ گونه حقوقی و تنها برای خداوند شبانه روز در حال انجام فعالیت برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن مراسم هستند.
 
 
 
 
این سازمان در ماه مبارک رمضان روزانه به طور میانگین 20 هزار نفر را در سحر و افطار از طریق سفره امام حسن مجتبی علیه السلام اطعام می‌دهد. خبرگزاری "بول‌" با تهیه گزارشی از این سفره و مهمانی بزرگ بیان داشت، این سفره و مهمانی منحصر به فردی است که تمامی فقرا وابسته به هر دین و مذهبی همنشین شده و طعام تناول می‌کنند. نکته قابل توجه دیگری که در این مهمانی بزرگ وجود دارد، غذاهایی گران قیمت همچون گوشت شتر مرغ، گاو، شتر و غیره است که به طور معمول اقشار کم درآمد از خوردن چنین غذاهای گران قیمتی محروم هستند، اما اینجا، محلی است که فقرا به مقدار دلخواه غذا تناول کرده و حتی برای عزیزانشان نیز به همراه می برند و هیچگونه محدودیتی از لحاظ تناول غذا وجود ندارد.
 
 

 

 
 

 

 
 
 

ارسال نظر

 
1