خبر فوری

 
 
مهدی هنردوست: همکاری ضدتروریسم باید اولویت ایران و پاکستان باشد
کد خبر :1198567903

11:20 1397/12/26


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, سفیر ایران, مهدی هنر دوست,

سفیر ایران در پاکستان گفت: تهران و اسلام آباد باید همکاری مشترک با محوریت اقدامات ضدتروریستی را در اولویت تعاملات و مشورت‌های فی ما بین قرار دهند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان "مهدی هنردوست" سفیر ایران در اسلام آباد طی سخنرانی در همایش موسسه سیاسی اسلام آباد با عنوان «روابط ایران-پاکستان؛ چشم انداز آینده» نسبت به دسیسه‌های طرف‌های ثالث که حامی افراط گرایی، تفکرات تکفیری و مخالف روابط نزدیک میان ایران و پاکستان هستند هشدار داد.
وی ضمن تاکید بر همکاری‌های مستمر و برقراری تماس‌ها و مشورت‌های دوجانبه همچنین لزوم توجه بیشتر به خطر ترویج و گسترش فعالیت‌های تروریستی که در درجه اول صلح و ثبات منطقه و سپس حسن مناسبات برادرانه دو کشور اسلامی پاکستان و ایران را مورد هدف قرار داده، عنوان کرد: دو کشور ایران و پاکستان قربانی تروریسم هستند بنابراین رفع این نگرانی مشترک باید در اولویت مذاکرات و مشورت‌ها میان مقامات مربوطه دو کشور قرار بگیرد.

هنردوست با اشاره به جنایت تروریستی ماه گذشته علیه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش-زاهدان و حملات مشابهی در گذشته مانند ربودن مرزبانان ایرانی در نزدیک مرز پاکستان، گفت: دست طرف‌های ثالثی که حامی افراط گرایی و تروریسم و تفکرات تکفیری هستند، پشت این اقدامات مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد، طرف‌های ثالث همان‌هایی هستند که از حسن روابط نزدیک و برادرانه ایران و پاکستان و صلح و ثبات منطقه ناخرسند هستند در نتیجه به هر طریق ممکن به حمایت از گروهک‌های تروریستی و مزدور و وابسته که عوامل مزاحم امنیت و آرامش منطقه مرزی ایران و پاکستان هستند می‌پردازند.

سفیر کشورمان ابراز اطمینان کرد که ایران و پاکستان با مشارکت و هوشیاری متقابل اجازه اجرای طرح‌های شوم طرف‌های ثالث را نخواهند داد.

وی با اشاره به تماس اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، افزود روسای دولت دو کشور متعهد به تعمیق همکاری‌های دوجانبه برای افزایش امنیت مرز‌های مشترک شدند.

ارسال نظر

 
1