خبر فوری

 
مهدی هنر دوست : حجم تجاری میان پاکستان و ایران طی 4 ماه گذشته 46% افزایش یافته است
کد خبر :1485128677

16:44 1397/07/10


برچسب ها : ایران, بلوچستان, پاکستان, کویته,

به گفته مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان، حجم تجاری میان پاکستان و ایران طی 4ماه گذشته، 46% درصد افزایش یافته است. وی افزود، با دولت جدید پاکستان، درمورد مسائلی همچون، منافع دوطرف، چالش های بانکی و دیگر مسائل گفتو گویی صورت گرفته است.


به گفته مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان، حجم تجاری میان پاکستان و ایران طی 4ماه گذشته، 46% درصد افزایش یافته است. وی افزود، با دولت جدید پاکستان، درمورد مسائلی همچون، منافع دوطرف، چالش های بانکی و دیگر مسائل گفتو گویی صورت گرفته است.

سفیر ایران در پاکستان با شرکت در مجلس بازرگانی و تجارت برگزار شده در شهر کویتیه به افتخار وی، گفت : ملت و مقامات ایران با وجود تمامی توطئه های امپریالیسم جهانی، پایبند به تمامی اصول اساسی نظام انقلاب ایران هستند.

قبل از آن نیز رئیس اتاق بازرگانی پاکستان غلام فاروق خان خلجی، رئیس کل اتاق بازرگانی جمعه خان بادیزئی، معاون ارشد صلاح الدین خلجی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک میان پاکستان و ایران ولی محمد نورزئی، فدراسیون تجارت حاجی عبدالله اچکزئی، معاون ارشد سابق محمد ایوب خلجی، حاجی فوجان بریچ و دیگر مقامات از حضور سفیر ایران و هیئت همراه در این مجلس استقبال کردند.

معاون ارشد سابق اتاق بازرگانی حاجی ایوب خلجی از کارکرد سالانه اتاق بازرگانی گفت و افزود، هدف سازمان صنعت و تجارت پاکستان از روز نخست، افزایش روابط تجاری میان دوکشور برادر و مسلمان ایران و پاکستان بوده است. بلکه تا تاریخ 14 یا 15 اکتوبر به تلاش های خود برای دستیابی به راه حلی مناسب در این زمینه ادامه خواهیم داد.

وی همچنین براساس روش تجاری میان پاکستان و چین، توافقنامه تجارت آزاد را نیز به سفیر ایران پیشنهاد کرد.

مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان در پی سخنرانی در این مجلس گفت، از آمدن به کویته بسیار خوشحالم، برنامه و ملاقات امروز، شروعی برای دوستی دوجانبه است، از امروز به نکاتی توجه خواهیم کرد که قابل بحث و گفتو گو باشند.

وی افزود، در حال حاضر پشت پرده ی ناامنی ها و مشکلات موجود در دنیای اسلام، امپریالیسم جهانی دست دارد. درحال حاضر ایران درحال مبارزه با امپریالیسم جهانی است. باید قیمت آزادی و استقلال را پرداخت. امپریالیسم جهانی از جهات مختلف بر ما حمله آور شده است.

مهدی هنر دوست در ادامه افزود : طی چهار دهه گذشته، دشمن انواع توطئه ها را علیه ما درپیش گرفته، اما با این وجود نیز ملت و مقامات ایران بر پایه اصول انقلاب اسلامی استوار هستند.

وی افزود ما منتظر قدرتی ثالث نیستیم بلکه ایران به تنهایی مسائل و مشکلاتش را به همراه همسایه های خود حل خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1