خبر فوری

 
 
مهدی هنر دوست: از پاکستان انتظار همکاری در مسئله آمریکا_ایران را داریم
کد خبر :396707961

16:15 1398/03/02


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, سفیر, مهدی هنردوست,

مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان طی گفتگو با رسانه های پاکستانی گفت: از پاکستان انتظار داریم تا در مسئله ایران و آمریکا با ما همکاری کند. باوجود روابط دوستانه میان دو کشور پاکستان و ایران، برخی از عناصر خواهان تخریب این روابط دوستانه دو کشور هستند. اعمال تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران امری غیر عادی نیست، اما درصورتیکه به ایران حمله شود با قدرت تمام پاسخ خواهیم داد.


اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان طی گفتگو با رسانه های پاکستانی گفت: از پاکستان انتظار داریم تا در مسئله ایران و آمریکا با ما همکاری کند. باوجود روابط دوستانه میان دو کشور پاکستان و ایران، برخی از عناصر خواهان تخریب این روابط دوستانه دو کشور هستند. اعمال تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران امری غیر عادی نیست، اما درصورتیکه به ایران حمله شود با قدرت تمام پاسخ خواهیم داد. سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران موجب تقویت و استحکام بیشتر مناسبات میان دوکشور شده است. تحریم های آمریکا علیه ایران امری غیرمعمولی نیست و مردم ایران آماده مبارزه با تحریم ها هستند، آمریکا با تهدید به حملات خواستار ترساندن ملت ایران است اما این ملتی نیست که از چنین تهدید هایی بیمناک شود. ایران از 40 سال گذشته چنین تهدیداتی را می‌شوند، اما درصورت حمله آمریکا، پاسخ قاطع و محکمی خواهیم داد.
مهدی هنر دوست در ادامه گفتگوی خبری خود طی اشاره به موضوع غنی سازی اورانیوم گفت: ایران در رابطه با همکاری با سازمان بین المللی درباره غنی سازی اورانیوم متعهد شده بود اما آمریکا در تصمیمی یکجانبه علیه ایران تحریم های اقتصادی اعمال کرد. وی در پاسخ به سوالی بیان داشت: هرچند که ملت ایران آماده مبارزه با تحریم های اقتصادی آمریکا است، اما بطبع اقتصاد ایران تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، ایران یاد گرفته است که بر روی پاهای خود بایستد و هرگز مقابل کسی سرتسلیم فرو نیاورد. کشوری با رضایت خود می‌تواند جنگی را شروع کند اما باب میل خود نمی‌تواند به آن پایان دهد، باتوجه به تغییر وضعیت آسیای جنوبی، ایران خواهان ادامه روند روابط دوستانه با کشورهای همسایه خود است.
سفیر رسمی کشور ایران در پاکستان طی گفتگو در رابطه با حمله انجام شده در مرز مشترک پاکستان_ایران در ایالت بلوچستان اذعان داشت، برخی از عناصر با انجام چنین عملیات هایی درپی تخریب روابط دوکشور هستند. ایران خواهان روابطی دوستانه با کشورهای همسایه خود است، اما توانایی دفاع کامل از کشورش را نیز دارد. وی در پاسخ به سوال مطرح شده در رابطه با حمله بلوچستان اظهار داشت، ایران در رابطه با انجام حمله یا هرگونه اقدامی دیگر علیه کشور همسایه خود پاکستان حتی نمی تواند فکر کند، اما برخی قدرت های خارجی در تلاش برای تخریب روابط مابین دو کشور هستند. ایران خواهان امنیت در آسیای جنوبی و روابطی دوستانه با کشور پاکستان است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که پاکستان در موضوع ایران و آمریکا به حمایت از ایران می ایستد.

ارسال نظر

 
1