خبر فوری

 
 
مهاتیر محمد: توسعه همکاری های دوجانبه میان پاکستان و مالزی موجب تقویت روابط خواهد شد
کد خبر :56930773

14:30 1398/04/19


برچسب ها : اتاق بازرگانی, پاکستان, صنعت و تجارت, مالزی, کنفرانس,

مهاتیر محمد نخست وزیر کشور مالزی طی سخنرانی در سی و دومین مراسم دستاوردهای بین المللی صنعت و تجارت راولپندی پاکستان در مالزی به عنوان مهمان خصوصی با مستحکم و عمیق خواندن روابط میان دو کشور مالزی و پاکستان، از تقویت هرچه بیشتر این روابط میان دو کشور از طریق همکاری های دوجانبه در بخش های متعدد گفت .


به گزارش راز نیوز، مهاتیر محمد نخست وزیر کشور مالزی طی سخنرانی در سی و دومین مراسم دستاوردهای بین المللی صنعت و تجارت راولپندی پاکستان در مالزی به عنوان مهمان خصوصی با مستحکم و عمیق خواندن روابط میان دو کشور مالزی و پاکستان، از تقویت هرچه بیشتر این روابط میان دو کشور از طریق همکاری های دوجانبه در بخش های متعدد گفت و افزود، با استفاده از فرصت های موجود می توان تجارت مابین دو طرف را توسعه داد که این امر موجب گشایش مسیر جدید مناسبات خواهد شد. با تغییر مناسبات دوجانبه به روابط استراتژیکی، روابط و همکاری دوجانبه گسترش خواهد یافت.
وی افزود، شرکت در این مراسم باعث افتخار من است و پس از توافق تجارت آزاد سال 2007 میلادی به فرصت های موجود در دو کشور پی بردیم. طرفین می توانند ضروریات جوامع طرف مقابل را تامین کنند، ما چیزهای زیادی ساخته ایم که پاکستان می‌تواند از تجربیات ما در زمینه های مهندسی، تحقیق، کشاورزی و تجارت استفاده کند. در تجارت دوجانبه ما می‌توانیم از پاکستان میوه و غذای دریایی و پاکستان نیز می تواند چیزهای بسیاری از کشور ما وارد کند. پاکستان پیشرفت قابل توجهی در بخش کشتی سازی داشته و ما نیز در صنعت خودرو، ما می‌توانیم در این بخش ها از تجربیات یکدیگر بهره مند شویم.


ملک شاهد سلیم رئیس اتاق بازرگانی و صنایع راولپندی طی سخنرانی در این مراسم گفت: شرکت مهاتیر محمد قهرمان جمعیت 210 میلیون نفری پاکستان و امت مسلمان در این مراسم برای ما افتخار بزرگی است، ما گروه های کاری متعددی برای فعالیت در بخش های مختلف تشکیل داده ایم و این کنفرانس دو روزه منجر به گشایش مسیرهای جدید همکاری های دوجانبه میان دو کشور پاکستان و مالزی خواهد شد و این موضوع باعث تقویت و توسعه تجارت مابین نیز می شود. پاکستان با صادرات میوه ها، سنگ مرمر و محصولات کشاورزی به مالزی می‌تواند ارز زیادی کسب کند.

سهیل الطاف رهبر گروه اتاق بازرگانی و صنایع راولپندی نیز در این میان ابراز داشت : در سال 2020 شرکت خودرو سازی مالزی با نام "پروتون" تولید خود را در پاکستان آغاز خواهد کرد، این امر موجب هموار شدن مسیرهای جدید در روابط دوجانبه و گسترش سرمایه گذاری در پاکستان خواهد شد.


طی این کنفرانس هنرمندان دو کشور استعداد های خود را نیز به نمایش گذاشتند. قبل از این نیز مهاتیر محمد جوایزی میان اعضای مختلف اتاق بازرگانی راولپندی تقسیم و مبلغ یک میلیون (پول مالزی) را جهت بورسیه تحصیلی دانشجویان پاکستانی اعلام کرد. در این کنفرانس 300 نماینده از هیئت های تجاری و دیگر بخش های پاکستان شرکت کردند. همچنین عاطف کاردار پاکستان در مالزی، سفیر مالزی در اسلام آباد، سفیر ایران در مالزی، سفیران دیگر کشورها و افرادی از هیئت های پاکستانی شرکت کردند.

ارسال نظر

 
1