خبر فوری

 
منصور علی خان: هوشیار باشید، بازی عادی سازی روابط در پاکستان آغاز شده است و باید به دنبال حرکت عناصر منتخب در داخل کشور بود
کد خبر :881150663

15:24 1399/10/02


برچسب ها : اسرائیل, پاکستان, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, تحلیل گر, رژیم صهیونیستی, روزنامه نگار, عادی سازی روابط, منصور علی خان,

منصور علی خان روزنامه نگار و تحلیلگر ارشد پاکستانی ضمن تحلیلی اظهار داشت که هوشیار باشید چون بازی عادی سازی روابط با اسرائیل در پاکستان آغاز شده است و بازیکنان این بازی می توانند، روزنامه نگاران مطرح، مجریان، سیاستمداران و برخی از چهره های مذهبی باشند؛


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشغالگر، بحث در این رابطه که پاکستان نیز به احتمال قوی به دنبال عادی سازی روابط به دلیل فشار قدرت های عربی و خواسته برخی از سیاستمداران ارشد است اما به دلیل برخی عناصر مذهبی و مردم پاکستان از افشای روابط غیر رسمی خود بیمناک است، در سراسر پاکستان به بحث داغی تبدیل شده است. پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر روابط غیر رسمی و رسمی مخفی در ادوار مختلف دولت های پاکستان توسط این خبرگزاری منتشر شده است.

منصور علی خان از رونامه نگاران ارشد و مطرح پاکستانی در تحلیلی که در صفحه یوتیوب خود با بررسی جوانب مختلف و این که چه کسانی می توانند به عادی سازی روابط با اسرائیل در پاکستان دامن زده و برای این امر فضا سازی لازم را انجام دهند، بارگذاری کرده است گفت: برای عادی سازی روابط و کاهش خشم مردم پاکستان نسبت به این مسئله شبکه هایی در حال فعالیت هستند، افرادی که به دنبال تغییر ایدئولوژی در این رابطه در پاکستان هستند، به چند تن از عناصر مخصوص نیازمندند که این افراد می توانند، روزنامه نگاران مطرح، مجری های برجسته، سیاستمداران و حتی برخی از علما نیز به بخشی از این برنامه تبدیل شوند، شما خواهید دید و قطعا همین طور خواهد بود که طی چند هفته آینده چند تن از سیاستمداران و علما حقیقتشان افشا خواهد شد، زیرا براساس اطلاعات من بازی آغاز شده است، همچنین این شبکه ها به دنبال آن خواهند بود تا افرادی  از نهاد ارتش و سازمان های امنیتی را نیز برای ساخت داستان خود نشان کنند.

وی در ادامه با اشاره به مصاحبه احمد قریشی یکی دیگر از مجریان پاکستانی با شبکه اسرائیلی "i24"، اظهار داشت که این مجری پاکستان داستان سرایی خود را به نحو احسنت و جذابی انجام داده است!  وی افزود این شخصیت که درحال حاضر درحال مدیریت یک سازمان مردم نهاد یا اتاق فکر در زمینه کشمیر است و پیش از این در چند شبکه تلویزیونی پاکستان نیز فعالیت داشته است، در این مصاحبه، گفت: هم اکنون موضوع داغ کشور پاکستان، اسرائیل است و ما بقی مسائل (جنبش دموکراتیک پاکستان، اقتصاد و غیره) در حاشیه قرار گرفته اند. مسئله اصلی کشور این است که باید اسرائیل را به رسمیت شناخت. این مسئله ای است که خواهید دید به زودی انجام می شود. من پانزده سال است که درحال گزارشگری هستم و می دانم که این دو روابط دفاعی خوبی دارند و همچنین پاکستان و اسرائیل روابط دیپلماتیک خوبی نیز داشته اند که می شد اسرائیل را به رسمیت شناخت، اما متاسفانه دو کشور مرتکب خطایی شدند. دو کشور هیچ مشکل و درگیری باهم ندارند و مردم دو کشور پاکستان و اسرائیل در غرب و دبی درکنار یکدیگر درحال فعالیت هستند. اگر کسی هست که می تواند این کار را انجام دهد، عمران خان نخست وزیر فعلی پاکستان است، زیرا او افراط گرا نیست.

شایان ذکر است پیش این نیز گزارشی از جاوید چودری از روزنامه نگاران مطرح پاکستانی به منظور ساخت داستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشغالگر و کاهش خشم و نفرت مردم پاکستان در رابطه با این رژیم، منتشر شد که از سوی مسئول بنیاد فلسطین پاکستان این گزارش مورد انتقاد شدید قرار گرفت و او این گزارش را در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل عنوان کرد.

منصور علی خان در ادامه بررسی های خود در این زمینه که چه کسانی می توانند در پاکستان تحت برنامه هدفمند طرح عادی سازی روابط را پیش برند، گفت: احمد قریشی در این مصاحبه اشتباه فاحشی که انجام داده است حذف نکردن ویدیو های سابق خود در رابطه با این موضوع است که او چند سال قبل طی گفتگو در برنامه تلویزیونی بیان کرده بود که ارتش پاکستان در جنگ کارگیل تنها با هند درگیر نبود بلکه درحالیکه ارتش هند در حال شکست در این جنگ بود، این اسرائیل بود که هند را علیه پاکستان در این جنجگ کمک کرد؛ منصور علی خان در ادامه با بیان اینکه تنها این یک فرد نیست و در آینده شاهد تحرکات مشابه دیگری نیز خواهیم بود، گفت: اینها افرادی هستند که برای موضوع کشمیر برخاسته اند، این چنین افراد هستند. احمد قریشی در سطوح مختلف بین المللی به نمایندگی از پاکستان در زمینه کشمیر و غیره حاضر می شود، حال چه افرادی چنین شخصی را حمایت می کنند، جای بحث دارد. وی اظهار داشت که در این مصاحبه احمد قریشی با شبکه اسرائیلی مسئله ای که مطرح می شود علاوه بر ساخت داستان در این رابطه، انتقال این مفهوم به مخاطب است، افراد مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل ، افرادی افراط گرا  هستند. این روزنامه نگار مطرح پاکستانی با بیان اینکه عقیده مردم نسبت به مصاحبه هایی که صورت میگیرد متفاوت است و اگر نظر سنجی عمومی در خیابان های لاهور از مردم صورت گیرد، قطعا شاهد خشم مردم نسبت به این مسئله خواهیم بود. چنین افرادی پیش از اینکه چنین پیشنهادهایی دهند برای به رسمیت شناختن اسرائیل و چنین داستان هایی سرهم کنند، به همراه من بیایند تا از مردم لاهور نظر سنجی کنیم، می توانم قسم بخورم که واکنش و لحن صحبت مردم در واکنش به این سوال که آیا اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نه، واکنش تندی خواهد بود که باعث حیرت و شرم چنین افراد می شود.

ارسال نظر

 
1