خبر فوری

 
منتقل شدن سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس / رجوع دولت فلسطین به دادگاه ICC
کد خبر :1498856728

15:55 1397/07/08


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, رژیم صهیونیستی, فلسطین,

دولت فلسطین عليه تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس، به دادگاه جنایی جهانی رفته و شکایت نامه ای به این منظور تنظیم کرده است.


دولت فلسطین عليه تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس، به دادگاه جنایی جهانی رفته و شکایت نامه ای به این منظور تنظیم کرده است.

براساس گزارشات به دست آمده ، دولت فلسطین عليه تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه این کشور به بیت المقدس و اقدامات انتقام گیرانه آمریکا از ملت فلسطین، شکایت نامه را در دادگاه جنایی جهانی تنظیم کرده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی، دولت فلسطین از دادگاه ICC خواستار غیر قانونی قراردادن این اقدام آمریکا شده و گفته است که سفارتخانه آمریکا باید به پایتخت اسرائیل بازگردانده شود.

دولت فلسطین طی این درخواست خود در دادگاه ICC گفته است که منتقل کردن سفارتخانه آمریکا به بیت المقدس و یا بیت المقدس را پایتخت اسرائیل قراردادن برخلاف قوانین بین المللی است.

لازم به ذکر است که در سال 1967 در کنوانسیون وین تصمیم گرفته شده بود که سفارتخانه ها در کشور میزبان تاسیس شوند اما این درحالی است که بیت المقدس یک منطقه بحث برانگیز است.

ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین طی مصاحبه ای با مطبوعات گفته است که ، فلسطین بارها از اقدامات آمریکا گزارشی را به مجامع بین المللی و اداره های مختلف ارائه کرده است اما اکنون دولت فلسطین به طور اجبار به دادگاه بین المللی جنایی رجوع کرده است.

ناگفته نماند که در تاریخ 14 می پس از تکمیل شدن اشغال 70 ساله رژیم صهیونیستی بر فلسطین، آمریکا سفارتخانه خود را به بیت المقدس منتقل کرده است. این درحالی است که در مراسم افتتاحیه این سفارتخانه، به همراه دختر دونالد ترامپ، 800 نفر دیگر نیز شرکت کردند .

دولت فلسطین نیز از دادگاه ICC خواسته است که سفارتخانه هایی که به طور غیر قانونی از تل آویو به بیت المقدس انتقال داده شده اند را سریعا به تل آویو بازگردانند .

ارسال نظر

 
1