خبر فوری

 
مناسبات دوجانبه و اوضاع افغانستان محور دیدار وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس در لندن
کد خبر :948588305

17:06 1400/07/06


برچسب ها : الیزابت تراس, پاکستان و بریتانیا, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه انگلیس, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس در دیدار با یکدیگر در لندن در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.


لندن: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس در دیدار با یکدیگر در لندن در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که با هدف دیدار و رایزنی با مقامات عالی رتبه بریتانیا به این کشور سفر کرده است، ظهر امروز سه شنبه به وقت محلی با الیزابت تراس همتای انگلیسی خود دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه و اوضاع افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تبریک به همتای بریتانیایی خود برای بر عهده گرفتن مقام وزارت امور خارجه، خواستار همکاری با وی در جهت تقویت روابط میان پاکستان و انگلیس و تلاش مشترک برای ارتقاء سطح روابط راهبردی میان دو کشور شد.

وی در ادامه همتای بریتانیایی خود را از اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند، جنایت های ارتش هند در این منطقه و خطرات ناشی از این اقدامات برای امنیت منطقه آگاه ساخت و گفت: گفتگو در خصوص نقض صریح حقوق بشر در منطقه اشغالی کشمیر در صحن پارلمان بریتانیا قابل تقدیر است.

قریشی گفت: ما امیدواریم بریتانیا نقش موثری را در زمینه نجات مردم مظلوم کشمیر از جنایات هند و دستیابی آنان به حق تعیین سرنوشت ایفا نماید. وی سپس پرونده ای حاوی مستندات ارتکاب هند به بیش از سی هزار مورد جنایت جنگی را به همتای بریتانیایی خود تقدیم کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با وزیر امور خارجه بریتانیا با اشاره به اوضاع افغانستان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی افغانستان، نجات مردم این کشور از فاجعه انسانی نخستین اولویت پاکستان است.

وی همتای بریتانیایی خود را از کمک های انسان دوستانه ارسالی پاکستان برای مردم افغانستان آگاه ساخت و گفت: پاکستان در زمینه خروج بیش از 10 هزار شهروند غیر بومی از کابل همکاری نمود، در شرایط کنونی ضروری است جامعه جهانی با عبرت از اشتباهات گذشته خود افغانستان را تنها نگذارد.

وزیر امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: جامعه جهانی کمک های خود را برای نجات مردم افغانستان از بحران انسانی و اقتصادی فراهم کند.

قریشی در پایان از همتای بریتانیایی خود برای سفر به پاکستان جهت شرکت در پنجمین نشست بازنگری گفتگوی راهبردی میان پاکستان و انگلستان دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1