خبر فوری

 
منابع پاکستان: انتصاب سپهبد آصف غفور به عنوان فرمانده سازمان مخوف امنیتی پاکستان
کد خبر :127682608

15:08 1399/11/14


برچسب ها : ارتش پاکستان, ژنرال آصف غفور, ژنرال فیض حمید, سازمان امنیتی, سپهبد, سپهبد فیض حمید,

اسد علی طور تحلیلگر و روزنامه نگار پاکستانی اظهار داشت که سپهبد فیض حمید از سمت ریاست سازمان اطلاعاتی ISI برکنار و سپهبد آصف غفور در این سمت قرار خواهد گرفت؛ دو ژنرال از افراد باتجربه و ارشد برای انتصاب به سمت فرماندهی آینده ارتش پاکستان هستند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اسد علی طور تحلیلگر و روزنامه نگار پاکستانی در ویدیوی تحلیل خود با اشاره به اخبار در حال گردش در خصوص برکناری سپهبد فیض حمید و انتصاب سپهبد آصف غفور در سمت ریاست سازمان مخوف اطلاعاتی امنیتی پاکستان ISI، گفت: ما پیش از این نیز معتقد بودیم که سمت فعلی ژنرال آصف غفور (بازرس کل فناوری اطلاعات و ارتباطات) موقت است و در زمان مناسب او به عنوان رئیس سازمان آی اس آی منصوب خواهد شد. براساس اطلاعات، سپهبد فیض حمید رئیس فعلی سازمان ISI تاکنون برای اتخاذ استراتژی مناسب در خصوص جنبش دموکراتیک پاکستان PDM (اتحاد اپوزیسیون) توسط نخست وزیر برکنار نشده و پس از به تاخیر افتادن او از برکناری از سمت فعلی، فیض حمید در هفته نخست فوریه ضمن برکناری از پست فعلی خود، به عنوان فرمانده سپاه ارتش در لاهور منصوب می شود، و سپهبد آصف غفور به عنوان جایگزین سمت آی اس آی انتخاب شده است. ژنرال آصف غفور از افراد مورد اعتماد ارتشبد قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان است و ادامه دهنده سیاست های ژنرال فیض حمید درقبال اتحاد اپوزیسیون خواهد بود.

اسد طور در ادامه گفت: دو پست ژنرال آصف غفور و ژنرال فیض حمید در رابطه با فرمانده آتی ارتش پاکستان تصمیم گیری خواهند کرد زیرا این دو فرد از ژنرال های ارشد هستند؛ ژنرال آصف غفور مورخ 24 نوامبر 2024 برابر 4 آذر 1403 و ژنرال فیض حمید مورخ 23 آوریل 2023 برابر 2 اردیبهشت 1402 بازنشسته می شوند. از ضرورت های انتصاب در سمت فرماندهی ارتش پاکستان، فرماندهی سپاه است که دو ژنرال آن را تجربه می کنند. دو ژنرال در اولویت فهرست انتصاب به عنوان فرمانده آینده ارتش پاکستان که در سال 2022 تغییر می کند، قرار دارند. یکی از این ژنرال ها به دلیل همفکر بودن با سیاست های فعلی ارتش منصوب خواهند شد، زیرا ارتش برنامه ده ساله ای برای نگه داشتن عمران خان نخست وزیر فعلی در قدرت را دارد و به همین دلیل و سوء مدیریت عمران خان، نهاد ارتش از دو سال گذشته هدف انتقادات شدید قرار گرفته است.

همچنین وقار ملک روزنامه نگار مستقل و مقاله نویس نیز در پیامی اظهار داشت که احتمال انتصاب سپهبد فیض حمید به عنوان فرمانده آینده ارتش پاکستان قوی تر است و سپس این شرکت به راه خود ادامه خواهد داد.   

 

بخوانید: ژنرال آصف غفور فرمانده اسبق روابط عمومی ارتش، فرمانده آینده ارتش پاکستان

ارسال نظر

 
1