خبر فوری

 
منابع موثق: حکم درج شکایات علیه شیعیان و دستگیری در ایالت پنجاب را وزیر قانون داده بود
کد خبر :1570916978

15:43 1399/07/20


برچسب ها : اربعین, پرونده سازی, پیاده روی, دستگیری, دسته عزاداری, شیعه, محمد بشارت راجا, وزیر قانون و دادگستری پاکستان,

منابع موثق طی افشاگری ابراز داشتند که محمد بشارت راجا وزیر قانون ایالت پنجاب دستور و پیشنهاد دستگیری گسترده و پرونده سازی علیه شیعیان به دلیل برپایی دسته های عزاداری پیاده روی نمادین اربعین حسینی را داده بود.


لاهور: به گزارش راز نیوز| جریان دستگیری افراد و درج شکایات علیه افراد شیعه پس از برپایی پیاده روی نمادین اربعین حسینی در سراسر پاکستان از جمله ایالت پنجاب همچنان ادامه دارد و تاکنون چند ده نفر دستگیر شده اند، همچنین خبرهایی مبنی بر نقض حریم خصوصی و یورش نیروی پلیس به منازل نیز به دست رسیده است. بیشتر از دیگر نقاط پاکستان، وضعیت شهر ناروال ایالت پنجاب خراب تر شده است که نیروی پلیس طی یورش به منازل، تعداد زیادی از افراد شیعه و عزاداران را دستگیر کرده ، درحالیکه نیروی پلیس زنان را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده است که رهبران شیعه به شدت اقدامات دستگیری را محکوم کرده اند.

براساس گزارش منابع موثق، حکم دستگیری های اخیر و درج شکایات علیه شیعیان را وزیر قانون ایالت پنجاب داده است. پیش از اربعین، نشست کمیته کابینه با محور صلح و امنیت در پاکستان برگزار شده بود که محمد بشارت راجا وزیر قانون و دیگر اعضا شرکت کردند، در این اجلاس تصمیم گرفته شد تا درصورت برگزاری پیاده روی نمادین اربعین، دستگیری هایی در سطح گسترده ای انجام خواهند شد. منابع موثق در ادامه افشاگری های خود اظهار داشتند که پس از پیشنهاد وزیر قانون، وزارت داخلی ایالت پنجاب اعلامیه ای مبنی بر عدم راه اندازی دسته عزادارای به جز دسته های عزاداری که مجوز گرفته اند را صادر کرده بود.

منابع در ادامه گفتند: همه پرونده سازی های فعلی علیه شیعیان به دستور وزیر قانون و توسط نیروی پلیس به عنوان شاکی درج می شوند. یکی از گروه های مجلس ایالت پنجاب که لایحه "تحفظ بنیاد اسلام" را ارائه کرده بود، همان گروه و لابی مجددا فعال شده و پشت پرده دستگیری های اخیر قرار گرفته است.  

ارسال نظر

 
1