خبر فوری

 
 
منابع رسمی: کشته شدن دو تروریست در کیچ
کد خبر :766918782

09:54 1401/12/13


برچسب ها : BLF, افراد مسلح بلوچ, تیراندازی, جبهه آزادی بخش بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ, کیچ,

منابع رسمی اظهار داشتند که طی درگیری نیروهای امنیتی با تروریست ها در بلندی های شهرستان کیچ، دو تروریست وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچستان کشته شدند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع رسمی اظهار داشتند که طی درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه شهراک بلندی های شاپک و سامی شهرستان کیچ، 2 تروریست وابسته به ارتش آزادیبخش بلوچستانBLA به هلاکت رسیده اند.

به گفته منابع، نیروهای امنیتی درپی اطلاع از حضور عناصر تروریستی در بلندی های کیچ، عملیاتی را ترتیب دادند که حین تبادل آتش، دو تروریست به نام های شعیب فرزند دلسرد و یحیی فرزند رحیم بخش از ساکنان کیچ کشته شدند.

 

تکمیلی:

جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای ضمن اذعان به این امر که دو تن از شبه نظامیان این سازمان تجزیه طلب مسلح توسط نیروهای امنیتی پاکستان در کیچ هدف قرار گرفته اند، تصریح داشت: دو شهید به نام های شعیب و یحیی مورخه 27 فوریه (8اسفند) درحالیکه مشغول گشت زنی بودند با ارتش پاکستان و ماموران محلی آن مواجه شدند. در این بین درگیری به مدت 1.5 ساعت آغاز شد که درپی آن چندین نفر از نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان و عوامل محلی آن کشته و زخمی شدند درحالیکه هر دو فدائی سازمان نیز حین دفاع از سرزمین مادری خود به درجه شهادت نائل آمدند.

به گفته سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF، سرهنگ دوم یحیی معروف به سِکِ فرزند رحیم بخش ساکن شاپک از دوران دانشجویی در زمینه سیاسی مقاومت ملی بلوچ فعالیت داشت. وی از 2014 میلادی فعالیت مسلحانه خود را آغاز کرد و تا زمان شهادتش خدمات زیادی انجام داد.

وی افزود: شهید شعیب معروف به ودار فرزند دلسرد ساکن شهرک، اوت2021 میلادی از بستر این سازمان فعالیت مسلحانه خود را آغاز کرد. او با تلاش و پشتکار فراوان در مدت کوتاهی به دستاوردهای مهمی در سازمان دست یافته بود.

ارسال نظر

 
1