خبر فوری

 
 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| روز گذشته گزارش هایی از قتل 8 تن از اساتید یک مدرسه دولتی منطقه تری منگل شهرستان پاراچنار منتشر شد.

براساس این گزارش ها، ابتدا یکی از اساتید اهل سنت در حالیکه در خودروی شخصی خود درحال طی کردن مسافتی بود، توسط افراد مسلح ناشناس هدف قرار گرفته و کشته می شود، درحالیکه دقایقی پس از این حمله، 7 تن از اساتید شیعه حاضر در مدرسه مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و بر اثر تیراندازی به شهادت رسیدند.

بخوانید: ایجاد درگیری مذهبی توسط دست های پنهان تروریسم در پاراچنار

کاربران مختلف در فضای مجازی این حملات را اقدامی در راستای شعله ور ساختن تنش های مذهبی و ایجاد تفرقه گرایی در پاراچنار عنوان کرده و نوشتند که حمله به اساتید شیعه در واکنش به حمله نخست صورت گرفته است. همچنین برخی کاربران نوشتند که این اقدامی از سوی قدرت های پنهان برای ناامن سازی فضای صلح منطقه می باشد.

امروز با گذشت 24 ساعت از این حمله، برخی از ناظران امور مرتبط با تروریسم در ایالت خیبر پختون خوا اظهار داشتند که عید نظر فاروقی رئیس گروه تروریستی لشکر جهنگوی در منطقه کرم مسبب و عامل حملات پاراچنار می باشد.

یکی از منابع خبری و ناظر بر امور تروریسم در پاکستان در یادداشتی به نقل از منابع موثق خود، نوشت: افسران آژانس های اطلاعاتی پاکستان در مناطق قبایلی مجددا متحرک و فعال شده اند.

وی نوشت: افسران آژانس های اطلاعاتی دیدار هایی با عید نظر فاروقی رئیس لشکر جهنگوی در منطقه کرم داشته اند و به زودی شاهد تبدیل شدن منطقه کرم به میدان جنگ خواهیم بود و برنامه منظمی در همین زمینه ترتیب داده شده است.

شایان ذکر است پیش از این نیز در درگیری های مذهبی سال های گذشته، نه تنها منابع خبری موثق و تحلیلگران بلکه بسیاری از مردم نیز بر این باور بودند که پشت پرده جنگ های تفرقه گرایانه و مذهبی میان شیعه و سنی، دست نهادهای امنیتی پاکستان می باشد. از طرفی سخنان عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف PTI نیز تایید بر این گزارش ها است که طی مصاحبه مطبوعاتی گفته بود : "افراد سپاه صحابه (یعنی محمد احمد لدهیانوی) به من گفته اند که لطفا پیوند دوستی میان ما و شیعیان برقرار کنید، من گفتم که مشکل چیست؟ آنها به من گفتند، ارتش از ما سوء استفاده می کند و هرگاه بخواهد میان ما و شیعیان تنش و درگیری ایجاد می کند."




 

ارسال نظر

 
1