خبر فوری

 
 
منابع: خبرهایی از درگیری و اختلافات داخلی تحریک طالبان پاکستان به گوش می رسد
کد خبر :629949583

19:10 1400/03/11


برچسب ها : اختلافات, باجور ایجنسی, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, جماعت الاحرار, درگیری, مهمند ایجنسی, ولایت کنر,

عبدالعزیز خالق یکی از اشخاص مبهم که اکثرا اخبار موثقی از عناصر تروریستی در صفحه تویتری خود منتشر می کند در گزارشی به درگیری مجدد داخلی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان پرداخته و نوشت...


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| عبدالعزیز خالق یکی از اشخاص مبهم که اکثرا اخبار موثقی از عناصر تروریستی در صفحه تویتری خود منتشر می کند در گزارشی به درگیری مجدد داخلی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان پرداخته و ضمن انتشار این گزارش در justpaste.it، نوشت: مجددا اطلاعاتی از درگیری داخلی و اختلافات در تحریک طالبان پاکستان از استان کنر شمال شرقی افغانستان به گوش می رسد.

براساس گزارش، این اختلافات میان گروه سوات و جماعت الاحرار (گروه باجور و مهمند) ایجاد شده اند. هرچند جماعت الاحرار به گروه مرکزی تحریک طالبان پاکستان ملحق شده است اما همچنان تفاوت و اختلاف میان احرار و تحریک برقرار است. همچنین مجددا جنگجوهای مهمند و باجور (مناطق الحاقی ایالت خیبر پختون خوا پاکستان) به صورت گروه گروه درحال ظهور هستند که آنها در تحریک طالبان پاکستان با عناوین احراری یا وابسته به احرار خطاب می شوند. فرماندهی گروه سوات قاری امجد ملقب به مفتی مزاحم نایب فرماندهی مرکزی تحریک طالبان پاکستان و فرماندهی جماعت الاحرار (بخش های باجور و مهمند)عبدالولی ملقب به عمر خالد خراسانی سرکرده جماعت الحرار (سابق) است . علت این اختلافات مشخص نیست اما به نظر می رسد که علت آن اشغال منطقه کنر و حکم فرمایی برآن باشد.  

 

در ادامه این گزارش آمده است که فرمانده عبدالله باجوری یکی از فرماندهان مهم تی تی پی نقش کلیدی در این اختلافات دارد. عبدالله باجوری به عنوان فرمانده نزدیک عمر خالد خراسانی سرکرده جماعت الاحرار (سابق) شناخته می شود. وی از اهالی روستای باندی شهرستان باجور پاکستان است و ساکن روستای شلتن شهرستان شلتن استان کنر افغانستان می باشد. براساس اطلاعات، وی روابط قوی با گود قومندان رئیس پلیس اسبق شهرستان شلتن دارد ، درحدی که عبدالله از طریق گود قومندان اخبار مربوط به طالبان افغانستان را به پلیس افغانستان ارائه می دهد و همچنین مناطق مین گذاری شده را نیز مشخص می کند.

 

عبدالعزیز خالق در ادامه اظهاراتش افزود: براساس اطلاعات، اخیرا از پاسگاه پلیس شهرستان شلتن به سمت هلال غازی دست راست ملا فضل الله و فرمانده ارشد سوات (پاکستان) که به طور مهمان به منزل عبدالله باجوری آمده بود، تیراندازی شده است. به گفته منابع داخلی تحریک طالبان پاکستان، طرح ریزی حمله به هلال غازی نیز توسط خود عبدالله و گود قومندان صورت گرفته است و احتمالا در این بین تبادل مبالغ سنگین نیز انجام شده است. همچنین چند روز قبل مفتی خالد رهبر مرکزی شورای سیاسی تحریک طالبان پاکستان و فرمانده مهم در منطقه سوات (پاکستان) طی تیراندازی افراد ناشناس در استان کنر به قتل رسیده است. مفتی خالد از اهالی بونیر و از دوستان نزدیک ملافضل الله است، احتمالا او ساکن استان ننگرهار (افغانستان) بود و برای سفری به کنر رفته بود که طی تیراندازی افراد ناشناس به قتل رسید. همچنین در سال 2020 نیز تعدادی از فرماندهان مهم تحریک طالبان پاکستان در کنر و ننگرهار به طور مرموزی کشته شده اند که می تون در این بین به قاری نظامی باجوری (کنر)، اسلام سواتی (کنر) و سامزئی بابا سواتی (ننگرهار) اشاره کرد.  

نویسنده در ادامه گزارش خود به نقل از منابع داخلی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان اظهار داشت که عبدالله هیچ کوتاهی برای بدنام کردن تی تی پی بین افغانها نیز انجام نداده و تمام تلاش خود را بکار گرفته است، عبدالله در عوض پول چندین افغان های محلی را ربوده و پول دریافت کرد، و در صورت عدم ارائه پول تعدادی را در باجور به قتل رسانده است و تعدادی را در کنر به رودخانه انداخته است. رهبری محلی تحریک طالبان پاکستان پیش از این افرادی چون سنگریار، باغوان و هیواد از همراهان نزدیک عبدالله باجوری را با احضار در دادگاه خود، محکومشان کرده اند اما عبدالله به دلیل روابطش همچنان محفوظ باقیمانده است. براساس اطلاعات جدید رهبری طالبان پاکستان پس از شکایت های زیاد، عبدالله را برای تحقیقات به دادگاه خود فراخوانده است اما گمان قوی این است که او این دفعه نیز از محکومیت نجات خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1