خبر فوری

 
 
منابع بلوچ: بازهم چند تن از مهاجران بلوچ مقیم افغانستان ترور شدند
کد خبر :814498257

18:30 1400/01/22


برچسب ها : BLA, آمریکا و افغانستان, بگتی, بلوچ, پاکستان و افغانستان, ترور, سازمان امنیتی, مهاجران پاکستانی,

به گفته منابع خبری بلوچ، چهارتن از افراد مهاجر بلوچ از قوم بگتی در افغانستان طی تیراندازی عناصر مسلح وابسته به سازمان های امنیتی پاکستان، ترور شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| به گفته منابع خبری بلوچ، چهارتن از افراد مهاجر بلوچ از قوم بگتی در افغانستان طی تیراندازی عناصر مسلح وابسته به سازمان های امنیتی پاکستان، ترور شدند.

براساس گزارش، شیر محمد بگتی سخنگوی حزب جمهوری خواه بلوچ در صفحه توییتری خود ضمن تایید خبر، نوشت: چهارتن از مهاجران بلوچ دیگر توسط قاتلان استخدام شده ازجانب سازمان های اطلاعاتی پاکستان در افغانستان به طور علنی کشته شده اند. وی افزود: بسیاری از افراد قبیله بگتی به دلیل ظلم و ستم و ترور در پاکستان، به کشورهای دیگر پناهنده شده اند، اما همچنان مهاجران از ظلم پاکستان درامان نیستند.

افراد ترور شده با هویت غلام نبی فرزند ترونگ علی بگتی، جنگی فرزند درمان بگتی، سکا فرزند دین محمد بگتی و امیر جان فرزند رستم بگتی شناسایی شده است.

گفتنی است این نخستین رویداد از این قبیل نبوده و پیش از این نیز مهاجران بگتی ساکن افغانستان توسط عناصر مسلح ناشناس که به گفته منابع بلوچ افراد وابسته به سازمان های اطلاعاتی پاکستان هستند، به قتل رسیده اند.

همچنین براهمدغ بگتی رهبر حزب جمهوری خواه بلوچ نیز در پیام توییتری اظهار داشت که کشتار وحشیانه پناهجویان بلوچ در افغانستان ادامه دارد و سازمان های امنیتی پاکستان طی حمله وحشیانه دیگر، چهار تن از بگتی ها را به قتل رسانده اند.

گفتنی است برخی منابع افراد ترور شده در بازار منطقه ویش بخش اسپین بلودک شهرستان قندرهار افغانستان را وابسته به گروه مسلح آزادی طلب بلوچ به نام ارتش آزادیبخش بلوچ BLA معرفی کرده و اظهار داشتند که این افراد توسط راکبان موتور سوار ناشناس هدف قرار گرفته اند.

ارسال نظر

 
1