خبر فوری

 
 
منابع بلوچ: اعتراف بازرس کل نیروی سپاه مرزی جنوب بلوچستان به همکاری چین برای سرکوب جنبش آزادی طلب بلوچستان
کد خبر :1183730364

14:53 1399/11/09


برچسب ها : FC, ایران, بازرس کل, بلوچستان, پاکستان, پاکستان و ایران, سپاه مرزی, منابع بلوچ,

منابع بلوچ در گزارشی مدعی شدند سرلشکر ایمن بلال صفدر بازرس کل جدید نیروی سپاه مرزی جنوب بلوچستان در نشست ویژه ای ضمن اعتراف به همکاری چین برای سرکوب و خاتمه جنبش آزادی طلب بلوچ، کشور ایران را بزرگترین دشمن پاکستان عنوان کرده و گفت: درصورت امکان با ورود به خاک ایران به جدایی طلب های بلوچ درس عبرت آموزی خواهیم داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع بلوچ در گزارشی مدعی شدند سرلشکر ایمن بلال صفدر بازرس کل جدید نیروی سپاه مرزی جنوب بلوچستان در نشست ویژه ای که با حضور مقاماتی چون خانم رحیمه جلال خواهر زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی، سردار عزیز سرکرده جوخه مرگ از پیدارک، یاسر بهرام رئیس جوخه مرگ منطقه نگور دشت، مالکان و سران گروه های مسلح تحت حمایت ارتش در مناطق تمپ، مند، بلیده، زامران، دشت و هوشاپ و افسران منطقه ای سازمان های امنیتی پاکستان در ستاد فرماندهی نیروی سپاه مرزی FC در تربت برگزار شد به همکاری چین برای سرکوب جنبش آزادی طلب بلوچ در ایالت بلوچستان اعتراف کرده و بیان کرده است که : وی براساس 30 سال سابقه خدمت در بلوچستان از طرف چین با دستمزد گزاف منصوب شده است و وظیفه دارد ظرف مدت شش ماه جنگ ملی بلوچ را درهم بشکند.

در ادامه گزارش منابع بلوچ نوشته شد، سرلشکر در این دیدار همچنین گفت که او تجربه گسترده ای از فعالیت در بلوچستان طی سی سال گذشته را دارد و در شهر های کویته، سبی، کولواه، دیره بگتی و آواران فعالیت داشته است. چین به منظور منافع منطقه ای خود و خنثی سازی دسیسه های ایران علیه کریدور اقتصادی پاکستان-چین (سی پیک) ضمن ارائه مبلغ و حقوق هنگفت، به صورت ویژه ای طی سفارش من را در اینجا فرستاده است، گویی این نوعی سرمایه گذاری برای منافع منطقه ای است.

سرلشکر ایمن بلال صفدر در ادامه خاطر نشان ساخت که پایان جنبش بلوچ و موفقیت سی پیک حائز اهمیت بسزایی برای پاکستان و چین است. و برای همین امر پول زیادی در اختیار داریم تا هرکس به هر مقداری که نیاز دارد به او دهیم، دیگر نمی توانیم منتظر بمانیم تا ایران در بلوچستان ناآرامی ایجاد کند ، علیه سی پیک دسیسه کند و به بهانه دوستی از پشت به ما خنجر بزند. سرلشکر با بزرگترین دشمن فعلی پاکستان خواندن کشور ایران، گفت: درصورتیکه خطر گروه ویژه اقدام مالی FATF امروز برطرف شود، ما فردا با ورود به خاک ایران درس عبرت آموزی به جدایی طلب های بلوچ خواهیم داد که نسل هایشان به یاد خواهند سپرد. درحالیکه فعلا تنها گزینه انجام عملیات با ورود به 25 کیلومتری خاک ایران برای ما مهیا است و به موقع از این گزینه استفاده نیز خواهیم کرد.

وی افزود: حصار کشی بندر گوادر مسئله تازه ای نیست و تجربه جدید نیز نمی باشد، جهان و پاکستان پیش از این نیز برای محافظت از شهرهایی که امنیت آنها در خطر است، موانع یا دیوارهایی ساخته اند. اوضاع گوادر نیز از دسترس ما خارج بود که پس از شکست تمامی گزینه های امنیتی، تصمیم به حصار کشی گرفتیم. حصار کشی در هر صورتی انجام می گیرد و اجازه نمی دهیم به مسئله ای سیاسی تبدیل شود. وی در مورد سوالات مطرح شده توسط شرکت کنندگان در جرگه در مورد تجارت گازوئیل، اظهار داشت که در هر صورت عرضه غیرقانونی گازوئیل از ایران را متوقف خواهیم کرد، این یک تجارت یا کسب و کار نیست، بلکه ایران پشت پرده این قضیه به صورت مستقیم به ما خسارت وارد می کند. ما تاکنون چندین جین خودرو را متوقف کرده ایم که حامل سلاح و خمپاره بود.

وی افزود: به تجارت گازوئیل به تدریج به صورت کامل پایان خواهیم داد، مردم باید به فکر شغل جایگزین باشند، و به جای قاچاق از ایران، به سمت کشاورزی یا بخش های دیگه رجوع کنند.

ارسال نظر

 
1