خبر فوری

 
منابع آگاه: منع اعمال حکومت نظامی در پاکستان توسط سفیر آمریکا
کد خبر :445532496

17:38 1401/12/24


برچسب ها : PTI, پاکستان و آمریکا, تحلیل گر, حزب تحریک انصاف پاکستان, دونالد بلوم, سفیر آمریکا, سفیر آمریکا در پاکستان, عمران خان, لاهور, نخست وزیر سابق پاکستان,

عادل راجا تحلیلگر پاکستانی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که سفیر آمریکا طی دیدار با هیئت حاکمه نظامی پاکستان از آنها خواسته است تا از اعمال حکومت نظامی یا وضعیت اضطراری در پاکستان خودداری کنند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| درپی محکوم شدن عمران خان نخست وزیر اسبق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصافPTI در پرونده های مختلف توسط دادگاه لاهور، نیروهای امنیتی از چند روز گذشته منزل این سیاستمدار پاکستانی را به منظور دستگیری او محاصره کرده اند که منجر به متشنج شدن اوضاع داخلی پاکستان شده است.

از طرفی بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که درج شکایت و پرونده سازی تحت عناوین مختلف از جمله "توشه خانه" علیه عمران خان، با همکاری هیئت حاکمه نظامی و دولت فدرال جهت سرکوب این رهبر سیاسی انجام شده است.

از دو روز گذشته شاهد افزایش نیروهای ویژه پلیس و رنجر برای محاصره منزل عمران خان بوده ایم، حتی پلیس از دیگر شهرها هم برای مقابله با خطرات احتمالی از جمله مقابله با صدها نفر حاضر در صحنه که طرفدار عمران خان هستند، فراخوانده شده اند. از روز گذشته درگیری میان نیروهای امنیتی و هواداران عمران خان در اطراف منزل وی افزایش یافته است.

 

در این بهبوهه، سرگرد بازنشسته ارتش پاکستان به نام عادل راجا در پیام تویتری خود به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که (دونالد بلوم) سفیر آمریکا در اسلام آباد روز سه شنبه 14 مارس (22 اسفند) (باتوجه به تشدید درگیری میان نیروهای امنیتی و طرفداران عمران خان) طی دیدار با مقامات مختلف ارشد نظامی پاکستان در ستاد فرماندهی ارتشGHQ و اسلام آباد، از آنها خواسته است تا از اعمال حکومت نظامی یا وضعیت اضطراری در این کشور خودداری کنند.

این تحلیلگر امور داخلی پاکستان در ادامه پیام خود اظهار داشت که همچنین زلمی خلیلزاد (نماینده سابق آمریکا برای افغانستان) از تصمیم گیرندگان پاکستان خواست تا از دستگیری عمران خان اجتناب کرده و اجازه دهند روند دموکراتیک ادامه یابد.

شایان ذکر است که اقدامات این چنینی از سوی دولت آمریکا و دخالت آن در امور داخلی پاکستان برای بار اول نبوده و بسیاری از تحلیلگران و حتی عمران خان در بیان های مختلف، برکنار رفتن دولت تحریک انصاف در پاکستان را به دلیل نارضایتی ایالات متحده آمریکا از شخص عمران خان و این دولت و تحت فشار آمریکا اعلام کرده بودند.

ارسال نظر

 
1