خبر فوری

 
ممانعت فرزند مولانا سمیع الحق از کالبدشکافی بدن پدرش
کد خبر :828682708

12:13 1397/08/13


برچسب ها : افغانستان, سمیع الحق, طالبان, مذاکرات,

طبق گفته پلیس تعداد 10 الی 12 زخم در ناحیه گردن، سینه، بالای شکم، سر و شانه مولانا سمیع الحق ایجاد شده است.


 

سمیع الحق رئیس جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع و مدیر مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه دو روز گذشته در منزل خود با ضربات چاقو مورد سوء قصد گرفت و به قتل رسیده است.

جسد وی روز گذشته پس از اقامه نماز بر وی در نزدیکی مدرسه دارالعلوم حقانیه واقع منطقه آبا و اجدادی وی به نام اکوره ختک به خاک سپرده شد.

علاوه بر حضور مقامات،علما و مردم پاکستان تعداد زیادی از رهبران سیاسی و علمای  افغانستان در تشییع جنازه وی حضور داشتند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری بی بی سی  جسد وی برای دیدار شاگردان و پیروان وی در مدرسه دارالعلوم حقانیه گذاشته شد و خیلی عظیمی از مردم برای دیدار جسد وی حضور پیدا کرده بودند.

دکتر اسد الله و شیخ ضیاء الحق از مقامات سیاسی پاکستان که برای ادای نماز میت حاضر شده بودند در گفتگو با خبرگزاری بی بی سی قتل سمیع الحق را یک سانحه عظیم توصیف نمودند و اظهار داشتند که پاکستان از یک مدرس و مبلغ محروم گشته است.

پلیس تحقیقات را برای بررسی دقیق قتل و شناسایی عاملان آن را آغاز کرده است.

ممانعت فرزند سمیع الحق از کالبد شکافی

بر اساس شکایت درج شده در مرکز پلیس منطقه فرودگاه راولپندی فرزند سمیع الحق خبر داده است که زمانی که وی به بیمارستان سفاری رسید جسد پدر وی پر از جراحات ناشی از ضربات چاقو بوده است.

طبق گفته پلیس تعداد 10 الی 12 زخم در ناحیه گردن، سینه، بالای شکم، سر و شانه مولانا سمیع الحق ایجاد شده است.

ماموران پلیس به بی بی سی خبر داده اند که فرزند مولانا سمیع الحق مانع کالبدشکافی جسد پدر خود شده و آن را حق شرعی خود میداند.

حامد الحق فرزند سمیع الحق در شکایت درج شده در مرکز پلیس مدعی شده است که پدر وی توسط دشمنان اسلام هدف قرار گرفته اند.

اما نکته ای که بسیار قابل توجه بوده و باعث نشانه رفتن انگشت به سوی افراد خاصی از خدمت کاران منزل سمیع الحق شده این است که معتمد خاص و فرد دست راست سمیع الحق که همیشه در کنار وی بوده در هنگام وقوع حمله در منزل حضور نداشته و فرد دیگر خدمت کار نیز به بهانه خرید وسایل به بیرون از منزل فرستاده میشود.

گفته میشود قاتل از بالای دیوار به داخل منزل نفوذ پیدا کرده و با توجه به عدم حضور خدمت کار در منزل به راحتی توانسته است به سمت سمیع الحق حمله نموده و وی را به قتل برساند.

پلیس نیز خبر داده است که در تمامی نقاط شهرک بحریه دوربین های مداربسته کار گذاشته شده است اما تاکنون پلیس موفق به دریافت تصاویر مربوطه نشده است.

نقش سمیع الحق در مذاکرات با طالبان

دولت های افغانستان و پاکستان در گذشته بارها به منظور مذاکرات با افغانستان،از سمیع الحق کمک خواسته بودند،پیش از آغاز عملیات نظامی برای مقابله با تروریست ها در منطقه وزیرستان شمالی پاکستان ،سمیع الحق نقش بسیار اساسی در مذاکرات با طالبان را داشت.

در همین رابطه نمایندگان افغانستان بارها با سمیع الحق تماس گرفته اند و ماه گذشته نیز هیئتی از نمایندگان دولت افغانستان با سمیع الحق دیدار نمودند و از وی برای برپایی امن و مذاکره با طالبان درخواست کمک و همکاری را نمودند.

سمیع الحق که بود؟

سمیع الحق 80 ساله مدیر مدرسه دینی دارالعلوم حقانیه بود که هزاران تن از تروریست های جنگجو و سرکرده های طالبان از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند.

عبدالحق پدر وی بنیان گذار مدرسه دارالعلوم حقانیه در منطقه اکوره ختک پاکستان بود،این مدرسه پس از دارالعلوم دیوبند بزرگترین مدرسه مذهب دیوبندی است.

در 1990 میلادی دارالعلوم حقانیه به عنوان مرکز فکر جهاد افغانستان شناخته میشد،طبق نظر کارشناسان سیاسی طالبان ارتباطات معنوی و روحانی با سمیع الحق دارد.

در گذشته سمیع الحق با تعریف و تمجید از ملاعمر وی را از بهترین شاگردان خود و یک انسان فرشته نما توصیف کرد.

ارسال نظر

 
1