خبر فوری

 
 
ملیحه لودی: جامعه جهانی، هند را برای تحقق وعده های داده شده به کشمیر تحت فشار قرار دهد
کد خبر :1974881604

13:29 1398/05/20


برچسب ها : پاکستان, سازمان ملل متحد, هند, کشمیر,

خانم ملیحه لودی نماینده رسمی کشور پاکستان در سازمان ملل متحد طی گفتگو با شبکه اسکای انگلیسی گفت: ما می خواهیم جامعه جهانی به احترام ارزش های عالی قانون، عدالت و حقیقت بایستد و هند را تحت فشار قرار دهد تا به وعده های خود عمل نماید.


 

به گزارش راز نیوز، خانم ملیحه لودی نماینده رسمی کشور پاکستان در سازمان ملل متحد طی گفتگو با شبکه اسکای انگلیس، از آمادگی پاکستان برای استفاده از هر وسیله دیپلماتیک یا سیاسی به منظور احقاق حقوق مردم کشمیر و اجرای عدالت در حق آنان خبر داد و افزود: زمانیکه هند آماده یک روند مشترک برای صلح نیست، ما نیز به مذاکره کنندگان جامعه جهانی و سازمان ملل متوسل می‌شویم.
وی در ادامه بیان داشت: من جوانا رونیکا نماینده لهستان را که رئیس شورای امنیت سازمان بین المللی برای ماه جاری است را از وضعیت نابسامان کشمیر، آگاه کرده ام و در این راستا دیدار هایی نیز با نمایندگان دائمی و موقت دیگر کشورها داشته ام. ما می خواهیم جامعه جهانی به احترام ارزش های عالی قانون، عدالت و حقیقت بایستد و هند را تحت فشار قرار دهد تا به وعده های خود عمل نماید.
خانم ملیحه لودی در بیانی دیگر طی گفتگو با سی ان ان، از عدم استفاده از گزینه نظامی در این مورد خبر داد و خاطر نشان کرد، ما هرگونه گزینه نظامی را رد میکنیم. ما تمامی گزینه های سیاسی و دیپلماتیک را در اختیار داریم و هیچگونه علاقه به گسترش تنش ایجاد شده توسط هند نیز نداریم. علیه اقدامات هند، به شورای امنیت رجوع و مسولیت های سازمان و اعضایش را یادآور خواهیم شد. خواستار احقاق حقوق مردم کشمیر از طریق اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد هستیم.

ارسال نظر

 
1