خبر فوری

 
 
ملاقات هیئت طالبان افغانستان با وزیر خارجه ازبکستان و مقامات این کشور
کد خبر :1822247288

20:32 1397/05/21


برچسب ها : طالبان افغانستان,

وزیر خارجه ازبکستان عبدالعزیز کامل اوف با هیئت طالبان افغانستان در ازبکستان ملاقات کرد۔


 

ملاقات هیئت طالبان افغانستان با وزیر خارجه ازبکستان و مقامات این کشور

 

وزیر خارجه ازبکستان عبدالعزیز کامل اوف با هیئت طالبان افغانستان در ازبکستان ملاقات کرد۔

 

به گزارش راز نیوز به نقل از خبر گزاری صدای آمریکا یک هیئت طالبان برای ملاقات با مقامات ازبکستان به این کشور آمد۔

 

به گفته سخنگوی طالبان در این ملاقات در باری پروژه های ملی در حال حاضر و آینده افغانستان و ازبکستان رای زنی شد۔

هیئت عالی طالبان افغانستان با مقامات و حکام وزارت خارجه ازبکستان ملاقات کردند۔

حکام ازبکستان و سربراهان طالبان این ملاقات را تصدیق کردند۔ شیر محمد عباس استانکزئی رئیس امور سیاسی طالبان ریاست هیئت طالبان افغانستان را در این دوره بدست داشتند که وی از ۵ هفته پیش با مقامات ازبکی در مسائل مختلف رای زنی داشته است۔

سخنگوی دفتر طالبان در قطر محمد سهیل شاهین  روز شنبه در یک بیانیه اظهار داشت این دوره از ۶ اوت تا ۱۰ اوت برگزار شد و در این دوره هیئت طالبان افغانستان با وزیر خارجه ازبکستان عبدالعزیز کامل اوف و نماینده ازبکستان برای افغانستان عصمت الله ارگاشیو ملاقات کرد۔

 

همچنین سخنگوی طالبان افزود که در این ملاقات ها در باره پروژه های ملی در حال حاضر و آینده گفتگو شد که  با همکاری  ازبکستان در افغانستان در حال ساخت میباشند۔

مقامات ازبکی اظهار داشتند سیستم حمل و نقل ریلی و رساند برق به مناطق مختلف نه فقط برای تجارت این کشور خوب است بلکه برای زیر بنا های افغانستان و افزایش قدرت افغانستان هم مفید میباشد۔ همچنین افغانستان بیش ترین نیاز برقی خود را ازازبکستان میخرد۔

 

سخنگوی طالبان افغانستان افزود که هیئت طالبان و حکام ازبکستانی در این ملاقات در باره  اخراج نیروهای خارجی از افغانستان و برقراری امنیت در این کشور اظهار نظر کردند۔

 

کارشناسان این  دوره هیئت طالبان را علامت نفوذ روز افزون و افزایش قدرت طالبان را در منطقه میخوانند۔

 

همچنین وزارت خارجه ازبکستان در پیام مختصری بیان کرد که در این ملاقات ها در باره امنیت افغانستان رای زنی شد۔

 نا گفته نماند که شوری عالی گفتگوی افغانستان از دوره هیئت طالبان به افغانستان اظهار خرسندی کرده اظهار داشت که  حکومت از بکستان قبل از مذاکره با طالبان اعتماد حکومت افغانستان را به دست آورده بود۔

 

ولی چیزی که باعث اهمیت در این ملاقات میباشد این است که در این  ملاقات ها  مقامات  ازبکستانی و هیئت طالبان حرفی از حکومت افغانستان به میان نیاورده اند۔

 

تحلیل گران در این باره می گویند حکومت ازبکستان بخاطرترس از  وجود عناصر شدت پسند داعش در مرز متصل به افغانستان  روابط خود را با طالبان افغانستان افزایش داده است۔

 

طبق اطلاعات گفته میشود تعداد زیادی از افراد جنگجوی  حزب جنبش اسلامی ازبکستان بطور علنی عضو گروه تروریستی داعش شده اند این رویدادها موجب شده است که مقامات ازبکستانی با طالبان ملاقات کنند و حمایت آنها را در مقابل داعش به سمت خود بکشانند۔

ارسال نظر

 
1