خبر فوری

 
 
مقصود مقامات پاکستان از قدرت های خارجی چیست ؟
کد خبر :1921795556

01:13 1398/02/25


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, ایران, پاکستان, عربستان سعودی,

نجم سیتی خبرنگار دولتی : اگر منظور شما از قدرت های خارجی کشور آمریکا است پس به چه دلیلی نمایندگان حکومت از نام بردن آنان امتناع می ورزند؟


 

به گزارش راز نیوز، نجم سیتی خبرنگار دولتی گفت: اگر منظور شما از قدرت های خارجی کشور آمریکا است پس به چه دلیلی نمایندگان حکومت از نام بردن آنان امتناع می ورزند؟ دولت تا 6 ماه گذشته اسم تمام قدرت های خارجی که در امور کشور دخالت می کردند را نام می برد اما اکنون به چه دلیل از نام بردن آنها امتناع می ورزد؟

پیش از این گفته می شد که کشور هندوستان از آنان حمایت میکند و پناهگاه های آنان نیز در افغانستان موجود می باشند که سازمان های مخفی افغانستان از آنها حمایت میکنند.

همچنین علاوه بر سخنگوی ارتش، وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی بیانیه ای گفتند: دولت تا 6 ماه گذشته اسم تمام قدرت های خارجی که در امور کشور دخالت می کردند را نام می برد اما اکنون به چه دلیل از نام بردن آن امتناع می ورزند؟

نیروهای خارجی، مخالف پروژه CPEC و برنامه نیروی هسته ای کشور می باشند و برنامه نیروی هسته ای بر عهده آمریکا می باشد به همین دلیل منظور من از قدرت های خارجی، آمریکا است.

نجم سیتی در ادامه افزود : دلیل بازدارندگی ایالت متحده آمریکا از داشتن نیروی هسته ای پاکستان این است که این یک تهدید برای آمریکا به حساب می آید. عربستان سعودی تصمیم گرفته است که 16 راکتور جدید در سال آینده نصب کند همچنین بن سلمان اظهار داشت که اگر کشور ایران به تولید بمب هسته ای ادامه دهد ما هم در آینده بمب هسته ای خواهیم ساخت و  40 میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه خواهیم نمود.

عربستان سعودی دارای نفت می باشد پس چه نیازی به انرژی دیگری است؟ اما گفته می شود که این همه برای تنوع انرژی میباشد اما این واضح است که عربستان سعودی خواهان تولید انرژی هسته ای است.

پاکستان در حال حاصر نیاز شدید به پول دارد به همین دلیل هر دو کشور رابطه ی دوستانه دارند و این امر باعث ناراحتی و مخالفت کشور ایران شده است.

احتمال می رود که پاکستان برای ساخت انرژی هسته ای به عربستان سعودی کمک نماید و از طرفی اسرائیل نیز مخالف برنامه هسته ای کشور ایران است.

ارسال نظر

 
1