خبر فوری

 
مقام ارشد کمیسیون عالی هند بار دیگر به وزارت امور خارجه پاکستان احضار گردید
کد خبر :964540380

13:58 1399/10/03


برچسب ها : احضار, ارتش پاکستان, ارتش هند, خط کنترل مرزی, مرز هند و پاکستان, مقام ارشد کمیسیون عالی هند, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به نقض مجدد پیمان آتش بس از سوی مرزبانان هندی در روز گذشته، صبح امروز مقام ارشد کمیسیون عالی هند را احضار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به نقض مجدد پیمان آتش بس از سوی مرزبانان هندی در روز گذشته، صبح امروز مقام ارشد کمیسیون عالی هند را احضار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه ای با انتشار این خبر ابراز داشت: مقام ارشد کمیسیون عالی هند صبح امروز به دفتر وزارت امور خارجه پاکستان احضار و مراتب اعتراض شدید دولت اسلام آباد نسبت به نقض پیمان آتش بس در خط کنترل مرزی کشمیر به وی ابلاغ گردید.

طبق گفته سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، نیروهای مرزبانی ارتش هند روز گذشته مناطقی از خاک پاکستان را در بخش های تته پانی و جندروت هدف تیراندازی قرار دادند که در اثر آن یک زن 50 ساله پاکستانی جان باخت و 4 تن دیگر از جمله یک زن و یک کودک زخمی شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان با تسلیم نامه اعتراضی دولت اسلام آباد به مقام ارشد کمیسیون عالی هند اعلام داشت: هدف قرار دادن عامدانه شهروندان غیر نظامی از سوی ارتش هند را محکوم می کنیم، اقدام ارتش هند در به آتش بستن مناطق مسکونی بر خلاف موازین بین المللی و خطری برای امنیت و ثبات منطقه است.

در این بیانیه از کمیسیون عالی هند درخواست شده است هند با پایبندی به مفاد پیمان آتش بس سال 2003 میلادی به نیروهای مسلح خود دستور پیروی از این پیمان را بدهند.

ارسال نظر

 
1