خبر فوری

 
 
معید یوسف: پاکستان خواهان روابطی مبتنی بر مشارکت با ایالات متحده است
کد خبر :1984214447

19:33 1399/11/04


برچسب ها : ایالات متحده آمریکا, پاکستان و آمریکا, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, روابط دوجانبه, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف,

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی گفتگوی آنلاین با میز گرد واشنگتن، گفت: به جای اینکه به روابط میان پاکستان و آمریکا در متن افغانستان نگاه کنیم، وقت آن فرارسیده است تا ایالات متحده و پاکستان روابط خود را براساس منافع و همکاری های مشترک دنبال کنند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی گفتگوی آنلاین با میز گرد واشنگتن، گفت: به جای اینکه به روابط میان پاکستان و آمریکا در متن افغانستان نگاه کنیم، وقت آن فرارسیده است تا ایالات متحده و پاکستان روابط خود را براساس منافع و همکاری های مشترک دنبال کنند و هم اکنون یک فرصت واقعی برای پاکستان و ایالات متحده آمریکا است تا شروعی تازه را آغاز کنند. وی افزود: دو کشور علاوه بر افغانستان، ظرفیت همکاری در دیگر زمینه ها را نیز دارند، هدف اصلی از روابط پاکستان و ایالات متحده باید همکاری در رابطه ای باشد که هیچ چشم انداز دیگری ندارد و یک رابطه واضح و واقع بینانه باشد.

وی افزود: پاکستان زین پس درعوض کمک های مالی، به دنبال مشارکت سرمایه گذاری با آمریکا است، در گذشته روابط پاکستان و آمریکا از متن افغانستان دیده می شد که متاسفانه باعث بروز مشکلاتی شد. اگرچه مسئله افغانستان مهم بوده است، اما در روند صلح پیشرفت حاصل شده و تلاش های پاکستان منجر به گفتگو های بین افغان ها شده است که آمریکا نیز این امر را تایید کرد. هم اکنون صلح افغانستان به رهبری افغان ها جریان دارد.

معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان در ادامه اظهاراتش ضمن شفاف سازی، گفت: باوجود کریدور اقتصادی پاکستان-چین، شرکت های سرمایه گذار آمریکایی می توانند برای آنها در زمینه مناطق ویژه اقتصادی سرمایه گذاری داشته باشند، پاکستان به دنبال تقویت روابط اقتصادی در منطقه است و چین و آمریکا نیز می توانند در این زمینه سرمایه گذاری های مشترکی انجام دهند که می توان دایره آن را تا افغانستان توسعه داد. می توان در دو کشور مناطق ویژه ساخت محصولات ایجاد کرد که صادرات از این مناطق با معافیت مالیت انجام شود. وی در ادامه در خصوص افغانستان بیان داشت که پاکستان خواستار صلح و امنیت در کشور همسایه غربی است، زیرا این به نفع اسلام آباد بوده و برای ایجاد صلح در افغانستان و کریدور های اقتصادی و تجاری در مناطق کمکیار خواهد بود.

مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: در آغاز ریاست جمهوری بایدن، پاکستان و آمریکا فرصتی دارند تا روابط دوجانبه را به روشی بهتر از گذشته بسازند، اما اینکه تنها محور تعاملات فیمابین افغانستان باشد مایه تاسف است. وی افزد: پاکستان زین پس به جای فراهم کردن پایگاه های نظامی برای جهان، آماده فراهم کردن مناطق اقتصادی با در نظر گرفتن منافع بین المللی اقتصادی است، پاکستان هرگز معتقد به یارگیری و عضویت در گروه ها نیست و چنین سیاستی نیز به نفع ما نخواهد بود.

ارسال نظر

 
1