خبر فوری

 
 
معید یوسف: قلمروی افغانستان بار دیگر علیه پاکستان استفاده می شود
کد خبر :2069541341

16:39 1400/05/23


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, شیخ رشید احمد, طالبان افغانستان, معید یوسف,

دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت: ایالات متحده باید برای موفقیت در مذاکرات بین الافغانی حاضر شود، پاکستان نمی تواند از پس یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان بر آید، پاکستان برای انجام این ماموریت غیر ممکن تنها گذاشته شده است


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت: ایالات متحده باید برای موفقیت در مذاکرات بین الافغانی حاضر شود، پاکستان نمی تواند از پس یک جنگ داخلی دیگر در افغانستان بر آید، پاکستان برای انجام این ماموریت غیر ممکن تنها گذاشته شده است، سرزمین افغانستان بار دیگر علیه پاکستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: عمران خان نخست وزیر پاکستان تاکید داشت آمریکا قبل از خروج نظامی با طالبان مذاکره کند، عمران خان تنها رهبری است که طی 15 سال به دنبال راه حل های سیاسی است.

معید یوسف ادامه داد: ابتدا استانهای شمالی و غربی توسط طالبان تصرف شد، اکنون 70 درصد افغانستان تحت کنترل طالبان است، چرا آنها باید اینجا بمانند.

وی در پاسخ به سوالی گفت: دولت افغانستان در مرز خود با پاکستان از نصب سیستم بیومتریک خودداری کرده است،در حالی که روزانه هزاران افغان وارد پاکستان می شوند، چگونه باید تشخیص داد تروریست کدام است و شهروند عادی کدام است؟ از سوی دولت پاکستان تصمیم دارد برای روزنامه نگاران و گارگران رسانه بین المللی که در افغانستان گیر کرده اند روادید را تسهیل کند.

شیخ رشید وزیر کشور پاکستان در این رابطه با تسهیل روادید گفت: این تصمیم با توجه به وضعیت فعلی افغانستان اتخاذ شده است، روزنامه نگاران و کارگران رسانه ای که میخواهند افغانستان را ترک کنند می توانند برای ویزای پاکستان اقدام کنند وزارت داخله بر اساس اولویت به این روزنامه نگاران ویزا خواهد داد.

وی افزود: دولت پاکستان این تصمیم را برای حمایت از روزنامه نگاران و رسانه های فعال در افغانستان اتخاذ کرده است.

ارسال نظر

 
1