خبر فوری

 
 

 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | معظم جاه انصاری بازرس کل پلیس ایالت خیبر پختون خوا گروه تروریستی داعش خراسان را تهدیدی بزرگتر از عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان در ایالت خیبر پختون خوا دانست و گفت: هر دو گروه تروریستی داعش خراسان و تحریک طالبان پاکستان در اقدامات تروریستی اخیر در مرکز ایالت خیبر پختون خوا نقش دارند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش نقش اصلی را در کشتار اخیر نیروهای پلیس در بخش مرکزی ایالت خیبر پختون خوا ایفا کرده است همچنین حداقل سه پلیس در ماه های اکتبر و نوامبر در بخش های مختلف ین ایالت جان باختند.

پلیس ایالت پس از شهادت ماموران خود، 29 آذرماه (20 دسالمبر 2021) یک پایگاه گروهک داعش را در بخش مرکزی ایالت خیبر پختون خوا کشف کردند.

وی گفت: گروه‌های تروریستی در گروه‌ های کوچک فعالیت می‌کنند و خنثی‌کردن یک گروه پایان هسته و عنصر مرکزی تروریست ها نیست و در قالب گروهی جدید به فعالیت های خود ادامه می دهند.

وی ادمه داد: نگرانی‌های امنیتی در مناطق قبیله‌ای وزیرستان شمالی و جنوبی بسیار حائز اهمیت بود ، اما پلیس به سرعت برای اجرای حکم دولتی اقدامات لازم را انجام داد.

وی در مورد سازمان های تروریستی فعال در منطقه گفت: گروه حافظ گل بهادر بزرگترین گروه در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی است، در حالی که گروه های شبه نظامی و تروریستی دیگری نیز در وزیرستان جنوبی فعال هستند.

معظم جاه انصاری گفت: گروه گنداپور تحریک طالبان پاکستان در دره اسماعیل خان و مناطق دیگر فعال است، اما این گروه ها به خوبی سازماندهی نشده بودند و بیشتر در سلول های کوچک کار می کردند و از این رو برای مقابله با آنها تلاش های مستمر بیشتری لازم بود.

وی اظهار کرد: گروه‌های تروریستی عمدتاً ماهیت موقتی دارند و وفاداری آنها در طول زمان تغییر می‌کند. همچنین نیروی پلیس ایالت برای جلوگیری از روند افزایش فعالیت های تروریست ها در منطقه، در حال توسعه شعبه ها و پایگاه های مبارزه با تروریسم در تمامی نقاط ایالت خیبر پختون خوا می باشد و این روند جهت ایجاد چارچوب مستحکم علیه اقدامات عناصر تروریستی، دو سال زمان خواهد برد.

وی بیان کرد: هدف اصلی نیروی پلیس برای ایجاد ساختار قوی در فدرال سابق این بود که آنها بتوانند از عهده مسئولیت ایجاد امنیت داخلی در کشور بر آمده تا ارتش بتواند بر مسئولیت های دفاعی خارجی خود متمرکز باشد.

معظم جاه انصاری در پایان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح پاکستان برای بازگرداندن صلح و امنیت در مناطق قبیله ای به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان نزدیک بوده و تاکنون عناصر مهم و کلیدی آنها توسط عملیات های مختلف نیروهای امنیتی پاکستان مورد هدف قرار گرفته اند.

ارسال نظر

 
1