خبر فوری

 
 
معاون وزیر امور خارجه آمریکا: نگران عدم شفافیت کامل سی پیک هستیم
کد خبر :376484160

16:27 1399/03/01


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تروریست, تروریسم, چین, سی پیک, طالبان, گروه های ممنوعه,

ایلس ویلز معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی گفتگو بوسیله ویدیو کنفرانس با خبرنگاران، گفت: کمبود شفافیت در سی پیک موجب نگرانی ما شده است و حجم تجاری میان پاکستان_چین از عدم توازن برخوردار است.


اسلام آباد/واشنگتن: به گزارش راز نیوز| ایلس ویلز معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی گفتگو بوسیله ویدیو کنفرانس با خبرنگاران، گفت: صلح در افغانستان به نفع در سطح وسیعی برای پاکستان است و پاکستان نیز می گوید که صلح و ثبات در منطقه بیشترین سود را برای پاکستان پس از افغانستان خواهد داشت. زلمی خلیل زاد سفیر آمریکا در متقاعد کردن طالبان برای مذاکرات از حمایت کامل پاکستان برخوردار بود. پاکستان اقدامات قابل توجهی علیه حافظ سعید و سازمان هایی که در منطقه در زمینه ایجاد بی ثباتی نقش داشته اند انجام داد، اما پاکستان برای پایان دادن به تروریسم باید اقدامات بیشتری انجام دهد که نیاز به اقدام موثر علیه سازمان های ممنوعه دارد.

ایلس ویلز طی گفتگو در زمینه پروژه سی پیک، گفت: برای سی پیک یا سایر پروژه های عمرانی می خواهیم شاهد سرمایه گذاری مطابق با استانداردهای جهانی باشیم که این سرمایه گذاری باید به نفع منطقه و با دوام باشد. کمبود شفافیت در سی پیک موجب نگرانی ما شده است و حجم تجاری میان پاکستان_چین از عدم توازن برخوردار است. در زمانی که جهان به دلیل پخش شدن ویروس کرونا، با چالش های اقتصادی روبرو است، چین باید شرایط وام های ناعادلانه به پاکستان را تغییر دهد. چین باید شرایط ناعادلانه وام ها را پایان دهد و معاملات سی پیک باید براساس شفافیت برای مردم پاکستان باشد.

ارسال نظر

 
1