خبر فوری

 
 
معاون سرکنسول ایران در کویته: ایران آماده هرگونه همکاری برای مقابله با خرابکاران است
کد خبر :1565965436

13:22 1401/11/19


برچسب ها : اسلام آباد, افراد مسلح بلوچ, باشگاه خبرنگاران, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, پاکستان و ایران, تجزیه طلب, تهران, روابط دوجانبه, سرکنسول ایران در کویته, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ, کویته,

معاون سرکنسول ایران در کویته طی گفتگو با خبرنگاران در نشستی با بیان اینکه ایران آماده هرگونه همکاری با پاکستان برای پایان دادن به خرابکاری (تروریسم) است، گفت: اجازه استفاده از خاک ایران علیه پاکستان را نخواهیم داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| معاون سرکنسول ایران در کویته طی گفتگو با خبرنگاران در نشستی به مناسبت عرض تبریک به کابینه جدید اتحادیه خبرنگاران بلوچستان (پاکستان) در باشگاه خبرنگاران کویته، با بیان اینکه ایران آماده هرگونه همکاری با پاکستان برای پایان دادن به خرابکاری (تروریسم) است، گفت: اجازه استفاده از خاک ایران علیه پاکستان را نخواهیم داد. پاکستان پایگاه های خراب کاران (عناصر مسلح تجزیه طلب بلوچ فعال در پاکستان) در ایران را نشان دهد، ما آنهارا نابود می کنیم.

شایان ذکر است پاکستان همواره مدعی است که پایگاه های گروه های مسلح تجزیه طلب فعال در پاکستان که نیروهای امنیتی این کشور را هدف حملات خود قرار می دهند در داخل خاک ایران قرار دارد ؛ گفتنی است این امر باعث ایجاد تنش های زیادی میان روابط دو کشور شده است. البته عناصر تکفیری و ضد شیعه هم در تقویت این تصور نقش بسزایی در فضای مجازی و در جلسات خود ایفا می کنند.

وی افزود: ایران برای نجات پاکستان از بحران انرژی، آماده است تا بنزین، گاز و برق ارائه دهد و در این زمینه هیچگونه محدودیتی و مانعی از سوی ما وجود ندارد، درحالیکه دولت پاکستان در این زمینه دچار سردرگمی می باشد. پیش از این نیز ما درحال فراهم کردن مقدار قابل توجهی LPG و برق 104 مگاوات به گوادر، هستیم.

گفتنی است در این دیدار عرفان سعید رئیس اتحادیه خبرنگاران بلوچستان، منظور رند دبیرکل، عبدالخالق رند رئیس باشگاه خبرنگاران کویته و روزنامه نگاران ارشد حضور داشتند.

قائم مقام سرکنسول ایران در کویته در ادامه سخنان خود، روابط میان دو کشور را همواره بی نظیر عنوان کرد و با بیان اینکه ایران به عنوان یک همسایه خوب روابط دوستانه، برادرانه و برادرانه اسلامی با پاکستان دارد، اظهار داشت : ایران به پاکستان در خصوص هرگونه همکاری ممکن برای پایان دادن به بحران انرژی در این کشور اطمینان داده است. ایران مطابق با قرارداد میان دو کشور، خط انتقال گاز را تا مرز آورده است، ایران مقدار قابل توجهی ال پی جی به پاکستان فراهم می کند. در سال 2023 میلادی 100 مگاوات دیگر برق به گوادر خواهیم داد.

وی افزود: کشورهای دشمن فعالیت نیروهای مسلح در ایران را به دور از واقعیت بازتاب می دهند، درحالیکه انتشار چنین تصویری درست نیست، نا امنی در بلوچستان به نفع ایران نمی باشد. آنهایی که حرف از رفراندوم میزنند علیه حکومت باثبات ایران توطئه می کنند که نمی توانند در آن موفق شوند.

ارسال نظر

 
1