خبر فوری

 
 
معاون رئیس جمهور افغانستان: طالبان باروت خود را از پاکستان دریافت می کند
کد خبر :1720927359

14:19 1399/10/15


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, اتاق بازرگانی مشترک پاکستان و ایران, امر الله صالح, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, طالبان افغانستان, معاون رئیس جمهور افغانستان,

پس از ادعای امر الله صالح معاون رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اینکه طالبان افغانستان باروت را از پاکستان دریافت می کند، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان این ادعا را تکذیب کرد و گفت: طالبان خودش این نوع باروت را درست می کند.


کابل: به گزارش راز نیوز| امر الله صالح در بیانی مدعی شد که گروه تروریستی طالبان افغانستان، باروت را از پاکستان دریافت می کند. وی اظهار داشت که سازمان امنیتی افغانستان NDS چندین تن از عناصر طالبان را دستگیر کرده و مواد منفجره ای کشف کرده است که در افغانستان وجود ندارد. این مواد در پاکستان یافت می شود که بدون مجوز دولت خرید و فروش آن ممنوع است.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان ادعای امر الله صالح در این رابطه را تکذیب کرد و گفت: ما خودمان این نوع باروت را درست می کنیم. سخنگوی طالبان افغانستان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه طالبان در جنگ بیست ساله به اندازه کافی تجربه فنی را کسب کرده است، گفت: طالبان درحال ساخت مهمات "نیترات آمونیوم" خود است و از سال 2007-2006 استفاده می کند.

ارسال نظر

 
1