خبر فوری

 
 
مطالبه سازمان ملل از پاکستان جهت تحقیق اضطراری در مورد ناپدید شدن های اجباری
کد خبر :766463849

17:13 1400/03/07


برچسب ها : افراد ربوده شده سند, پاکستان, پاکستان و سازمان ملل متحد, سازمان حقوق بشر, سازمان ملل متحد, شیرین مزاری, فواد چودری, ناپدید شدن اجباری,

سازمان ملل متحد در مورد ناپدید شدن های اجباری، از دولت پاکستان خواست تا ناپدید شدن های اجباری در این کشور و به ویژه در سند را جدی گرفته و افراد مربوطه را به دادگاه تحویل دهد.


نیویورک : به گزارش رازنیوز | سازمان ملل متحد در مورد ناپدید شدن های اجباری، از دولت پاکستان خواست تا ناپدید شدن های اجباری در این کشور و به ویژه در سند را جدی گرفته و افراد مربوطه را به دادگاه تحویل دهد.

هشت سازمان حقوق بشری و ضد خشونت سازمان ملل طی نامه های به دولت پاکستان خواستار پیگیری ناپدید شدن های اجباری شدند.

در این نامه 14 صفحه ای به دولت پاکستان اعلام شد: گزارش های دریافتی حاکی از افزایش تدریجی تعداد موارد ناپدید شدن اجباری گروه های اقلیت در این کشور، به ویژه در سند است.

در این نامه گفته شده است كه عدم تحقیق در مورد افراد درگیر در این اقدامات این تصور را تقویت می كند كه این اقدامات زیرنظر دولت است یا نادیده گرفتن این جنایات بخشی از سیاست دولت بشمار میرود.

گروه سازمان ملل متحد دو ماه به دولت پاکستان فرصت داد تا در مورد نگرانی ها و ادعاهای خود، گزارشی از اقدامات انجام شده علیه آنها، آزادی مردم و اقداماتی که علیه افراد ذی ربط با ناپدید شدن های اجباری را ارائه دهد.

اما به دلیل ارائه نکردن گزارش ها از سوی دولت پاکستان پس از گذشت دو ماه سازمان حقوق بشر این نامه را منتشر کرد.

خبر گذاری بی بی سی با شیرین مزاری وزیر حقوق بشر پاکستان و فواد چودری وزیر اطلاعات رسانی و رسانه ، تماس گرفت تا از پاسخ دولت پاکستان به این نامه جویا شود ، اما تاکنون پاسخی از سوی آنها دریافت نشده است.

در گذشته ، دولت و وزرای پاکستان به شدت، ناپدید شدن های اجباری در این کشور را انکار می کردند.

ارسال نظر

 
1