خبر فوری

 
مصاحبه سخنگوی طالبان افغانستان با رسانه ها درباره مذاکرات صلح افغانستان
کد خبر :2123058599

19:58 1399/11/11


برچسب ها : افغانستان, افغانستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, داعش در افغانستان, ذبیح الله مجاهد, سخنگوی طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح, مصاحبه,

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان با رسانه ها در مورد مذاکرات صلح افغانستان و موضوعات دیگر مصاحبه کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز | ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان طی مصاحبه خود با رسانه ها از نقش مثبت پاکستان در روند مذاکرات صلح افغانستان و تلاش های این کشور برای ایجاد امنیت در افغانستان تشکر کرد و گفت: هیچ کشوری بجز پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان مشارکت ندارد و ما به هیچ کشوری بجز پاکستان حق مداخلت در امور افغانستان را نمی دهیم اما اگر کشوری بخواهد به مردم افغانستان کمک کند مانعی ندارد.

وی افزود: بعضی از کشورهای همسایه از جمله پاکستان به ما کمک کردند و قطر نیز زمینه مذاکرات صلح افغانستان را برای ما فراهم کرد. ما در تلاش هستیم تا به جنگ در افغانستان پایان دهیم. اما ما حکومت فعلی در افغانستان را به رسمیت نخواهیم شناخت زیرا حکومت افغانستان علیه ما 20 سال جنگیده و این مدت زمان جنگ باعث بی اعتمادی شدیدی می شود. ما امیدواریم تسلط آمریکا بر  افغانستان پایان یافته و ملت افغانستان به توافق برسند بطوری که تمام مردم افغانستان آن را بپذیرند و در نظام سیاسی آینده سهیم باشند، این نظام باید یک نظام اسلامی باشد. نیروهای داعش به طور ظاهری در افغانستان وجود ندارند و تنها در کابل و برخی از شهرهای بزرگ افغانستان تحت حمایت حکومت این کشور در پناهگاه های امن خود به سر می برند. ما با داعش در استان کولر و ننگرهار جنگیده و آن ها را از این مناطق بیرون راندیم. اما داعش به سمت کابل فرار کرد و در آن جا در پناهگاه های امن نیروهای اطلاعاتی افغانستان پناه گرفت. تنها تعداد کمی از نیروهای داعش در افغانستان وجود دارند.

وی همچنین بیان کرد: طالبان پاکستان و دیگر گروه های شبه نظامی، دست نشانده های پاکستان هستند و ما خواهان حل مسائل بوسیله مذاکرات و محیطی عاری از خشونت هستیم. همچنین ما خواهان خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک افغانستان هستیم و وجود آن ها را در داخل کشور تحمل نخواهیم کرد. ما مدت زمان معینی برای خروج از خاک افغانستان به آن ها داده ایم و آن ها باید خاک افغانستان را به صورت کاملا امن ترک کنند. ما به قدرت های خارجی می گوییم که هیچ خطری از جانب افغانستان متوجه آن ها نخواهد شد همان گونه که ما در مذاکرات دوحه امنیت نیروهای آمریکایی را تضمین کردیم. حکومت باید بر اساس اصول اسلامی برپا شود و ما خواهان یک حکومت اسلامی در افغانستان هستیم. ما برای بدست آوردن آزادی، 20 سال با آمریکا جنگیدیم. تمام مردم افغانستان مسلمان بوده و خواستار تشکیل یک حکومت اسلامی هستند.

وی با اشاره به تقلب در انتخابات آمریکا گفت: ما حکومتی نمی خواهیم که به نام رای گیری مردم را فریب دهد بلکه ما خواهان یک حکومت کاملا اسلامی هستیم که تحت نظارت شورایی متشکل از عالمان دینی بوده و همین علما، نمایندگان مردم باشند. من به طور یقین نمی گویم که انتخاباتی برگزار می شود یا خیر اما به طور قطع روش مناسبی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

ذبیح الله مجاهد با اشغالگر خواندن اسرائیل بیان کرد: ما هرگز اسائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت زیرا همه می دانند که این کشور اشغالگر، ظالم و تصاحب کننده زمین های فلسطینیان است.

وی همچنین در مورد مذاکرات با آمریکا اعلام کرد: ما به آمریکا 14 ماه فرصت برای خروج از افغانستان دادیم و در ماه می فرصت آمریکایی ها برای خروج از افغانستان به پایان می رسد، آمریکا تا ماه می نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد. حالا این به طرف مقابل بستگی دارد که به وعده خود برای خروج از افغانستان پایبند می ماند یا جنگ ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

 
1