خبر فوری

 
 
مصاحبه اسد مجید خان با واشنگتن تایمز
کد خبر :715147526

17:02 1400/06/19


برچسب ها : آمریکا, اخبار, افغانستان, دکتر اسد مجید خان, مصاحبه, واشنگتن پست,

اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا با واشنگتن تایمز مصاحبه کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا با واشنگتن تایمز مصاحبه کرد.

اسد مجید خان گفت : با وجود تصرف طالبان بر افغانستان، پاکستان همچنان شریک اصلی در عملیات مبارزه با تروریسم آمریکا خواهد بود. ما برای صلح در افغانستان تلاش می کنیم. عدم برقراری صلح در افغانستان به ضرر همه خواهد بود. پاکستان و آمریکا در مورد افغانستان موضع مشترک دارند. جهان باید به طالبان فرصت دهد تا به وعده های رهبران خود مبنی بر رد تروریسم و ​​احترام به حقوق اساسی مردم عمل کند.

وی افزود : رهبران طالبان به صراحت اعلام کردند که به هیچ گروه تروریستی اجازه نخواهند داد از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده کنند. به قدرت رسیدن طالبان در کابل در میان عدم اطمینان عمیق درباره آینده افغانستان مسئله پیروزی یا شکست نیست. افغانستان به یک دولت جامع نیاز دارد که نماینده تمام مردم افغانستان باشد و طالبان نیز به آن معتقدند. هر نوع جنگ داخلی در افغانستان منجر به سیل پناهندگان می شود که برای منطقه مضر بوده و در همه جا گسترش می یابد. روابط آمریکا و پاکستان به بهبود وضعیت افغانستان بستگی دارد.

اسد مجید خان این تصور را که کنترل طالبان بر کابل یک دستاورد استراتژیک برای پاکستان است و پاکستان به طالبان در مبارزه با مخالفانش کمک کرده است قاطعانه رد کرد و این اتهامات را ساختگی و مضحک خواند. او همچنین ادعای برخی از کارشناسان منطقه ای مبنی بر اینکه پاکستان در حفاظت از منافع خود با احتیاط از هر دو طرف در جنگ در افغانستان حمایت کرده است رد کرد.

وی اظهار داشت : اسلام آباد به دنبال تقویت روابط ضد تروریستی خود با واشنگتن است، ما برای مقابله با خطر تروریسم با یکدیگر همکاری کرده ایم و به همکاری با آمریکا برای مقابله با خطرهای مشترک علیه افغانستان ادامه می دهیم. آمریکا خواهان صلح در افغانستان است ما می خواهیم شاهد صلح در افغانستان باشیم. آمریکا نمی خواهد افغانستان پناهگاه امن تروریست ها باشد و ما نیز نمی خواهیم افغانستان را پناهگاهی امن برای تروریست ها بدانیم. آمریکا می خواهد دستاوردهای مردم افغانستان را حفظ کند ما همچنین می خواهیم که جامعه افغانستان ثمرات کار خود را حفظ کند.

اسد مجید گفت : پاکستان بزرگترین صادرکننده به آمریکا است، آمریکا یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در پاکستان است و سومین منبع بزرگ حواله به پاکستان است. ما روابط نظامی، آموزشی و فرهنگی با آمریکا داریم که در تقویت بیشتر مشارکت بین دو کشور نقش خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1