خبر فوری

 
 
مشاور تجاری پاکستان: به زودی هیئت نساجی پاکستان به ترکیه سفر خواهد نمود / سخنان عمران خان و طیب اردوغان در نشست انجمن اقتصادی پاکستان_ترکیه
کد خبر :995931990

17:09 1398/11/25


برچسب ها : انجمن اقتصادی پاکستان_ترکیه, پاکستان و ترکیه, تجارت, رئیس جمهور, رجب طیب اردوغان, سرمایه گذاری, عمران خان, مشاور تجاری, نخست وزیر,

عبدالرزاق داود مشاور تجاری پاکستان طی سخنرانی در مراسمی در اسلام آباد ضمن عرض خوش آمدید به مهمانان ترکیه ای به خانه دوم خود، از سفر هیئت نساجی پاکستان به ترکیه خبر داد. عمران خان نخست وزیر پاکستان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در نشست انجمن اقتصادی پاکستان_ترکیه، از تقویت روابط دوجانبه در بخش های متعدد من جمله دفاع و تجارت خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عبدالرزاق داود مشاور تجاری پاکستان طی سخنرانی در مراسمی در اسلام آباد ضمن عرض خوش آمدید به مهمانان ترکیه ای به خانه دوم خود، از توافق رهبران دو کشور در زمینه پیشبرد روابط استراتژیک دوجانبه و چارچوب استراتژیک خبر داد و افزود: نشست انجمن اقتصادی پاکستان و ترکیه از دو روز قبل درحال برگزاری بود که موضوعاتی چون گردشگری، معدن، تجارت و گسترش روابط اقتصادی محور گفتگوی این نشست بودند. به جامعه بازرگانی ترکیه برای ورود به سرمایه گذاری های مشترک پاکستان_چین خوش آمدید می‌گوییم، دو کشور فرصت های همکاری زیادی در بخش های مختلف دارند، بزودی هیئت نساجی پاکستان به ترکیه سفر خواهد نمود.

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو در مراسم، ضمن اعلام فرصت های زیاد سرمایه گذاری برای تجار ترکیه ای در پاکستان، بابت ورود تجار به سرزمین پاکستان خوش آمدید گفت و افزود: فرصت های عظیمی برای گردشگری، تجارت عالی و استخراج معادن طبیعی در پاکستان وجود دارد.

 

همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی سخنرانی، سفر های دوجانبه در سطوح عالی رتبه را موجب تقویت همکاری ها عنوان کرد و افزود: دیدار با رهبران ارشد پاکستان موجب تقویت تعاملات فی ما بین می شود. حجم تجاری میان دو کشور با در نظر گرفتن توانایی ها دو طرفه، بسیار کم است. ترکیه با افزایش سرمایه گذاری خود در پاکستان، در نخستین مرحله سرمایه گذاری به ارزش یک میلیارد و سپس تا سقف 5 میلیارد دلار افزایش خواهد داد. ترکیه نیز با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کرده است، قرض کشور ترکیه 72% درصد بود که ما با کاهش، آن را به 32% درصد رسانده ایم و با عزم و اراده بر مشکلات غالب آمدیم.

رئیس جمهور ترکیه، خاطر نشان کرد: همکاری با پاکستان در بخش دفاعی درحال تقویت است، درحال همکاری با پاکستان در بخش های حمل و نقل، آموزش و بهداشت هستیم. ترکیه بیمارستان های جدیدی را تاسیس کرده است، به همین دلیل جهان در زمینه مراقبت های بهداشتی به سمت ترکیه روی می آورد، شرکت های ترکیه ای علاقه مند به زیر ساخت های پاکستان هستند.

ارسال نظر

 
1