خبر فوری

 
 
مشاهد حسین: ما همواره در زمینه تعاملات با آمریکا، ضعیف بوده ایم
کد خبر :1381809593

15:48 1398/11/07


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تعاملات, روابط,

مشاهد حسین سناتور و سیاستمدار معروف حزب مسلم لیگ (ن) طی گفتگو در برنامه تلویزیونی، گفت: ما همواره در زمینه تعاملات با آمریکا، ضعیف بوده ایم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مشاهد حسین سناتور و سیاستمدار معروف حزب مسلم لیگ (ن) طی گفتگو در برنامه تلویزیونی، گفت: زمانیکه پاکستان در سال 1971 لطفی در حق آمریکا انجام داده بود، هنری کسنجر وزیر امور خارجه ایالات متحده طی اجلاسی ابراز داشته بود که ما در مقابل این لطف پاکستان، باید فهرستی از مطالبات پاکستان اعم از نظامی و کمک مالی را اجرایی کنیم. اما پس از گذشت دو ماه از عدم ارائه فهرست درخواست ها از سوی پاکستان، وزیر امور خارجه با احضار آغا هلالی سفیر پاکستان برای دیدار، گفت: چرا با گذشت دو ماه همچنان فهرستی درخواستی از سوی شما ارائه نشده است؟ سفیر اسلام آباد گفت: پس از گفتگو با یحیی رئیس جمهور پاکستان، پاسخ را اعلام خواهم نمود. یحیی در پاسخ به این خواسته آمریکا، ابراز داشت که چگونه ما در مقابل لطفی که انجام داده ایم از دوست خود تقاضای کمک مالی داشته باشیم؟

مشاهد حسین در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر نیز روابط میان دو کشور دوستانه هستند، گفت: با صرف نظر از وابستگی خود به حزب سیاسی، هر حزب پاکستانی در دولت، همیشه انتظاراتی از ایالات متحده داشته است. وی با ذکر زمان ماضی خود، ابراز داشت: زمانیکه من وزیر رسانه بودم، بل کلینتون رئیس جمهور آمریکا، از نواز شریف نخست وزیر پاکستان برای شرکت در ضیافت کاخ سفید، دعوت به عمل آورد و پیشنهاد پرداخت 5 بیلیون دلار در صورت عدم انجام تست هسته ای در سال 1998 را به وی داد.

وی افزود، ایالات متحده آمریکا نظام حاکم پاکستان را به خوبی می‌شناسد، پاکستان در صده بیست و یکم، باید به یاد داشته باشد که هرگز درمورد موضوعات اساسی، سازش نکند.

مشاهد حسین علاوه بر اشاره به نمونه هایی از فشار روانی ایالات متحده آمریکا بر پاکستان، در پاسخ به این سوال که آمریکا در عوض تلاش های پاکستان در زمینه افغانستان، چه هدیه ای خواهد داد، گفت: ما در زمینه تعاملات با آمریکا، ضعیف عمل کرده ایم. اما درحال حاضر روابط مناسب و خوبی میان دو طرف برقرار هستند، این موضوع که ترامپ در عوض "دو مور" از پاکستان، سخنان دوستی با پاکستان را ایراد می‌کرد، باعث خوشحالی است. البته مدرکی در دست ما نیست که بگوییم، روش آمریکا در خصوص پاکستان درحال تغییر است.

وی خاطر نشان کرد که پاکستان به خوبی به سیاست های آمریکا، پی نبرده است، آمریکایی ها هیچگاه چیزی را به صورت رایگان نمی‌دهند، بلکه درعوض چیزی، چیزی را می‌دهند. بزرگترین هدیه ای که ایالات متحده تاکنون به پاکستان داده است، این است که طی سال جاری به 84 افسر ارتش پاکستان، در برنامه آموزشی آمریکا، آموزش خواهد داد.

ارسال نظر

 
1