خبر فوری

 
مسکو: عمران خان برای سفر خود به روسیه از سوی آمریکا مورد مجازات قرار گرفته است
کد خبر :1284130447

13:40 1401/01/17


برچسب ها : احزاب اپوزیسیون پاکستان, اوکراین, پاکستان و آمریکا, پاکستان و روسیه, عمران خان, مسکو, نخست وزیر پاکستان, وزارت امور خارجه روسیه,

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه طی بیانیه ای در خصوص تحولات سیاسی اخیر در پاکستان، تلاش احزاب اپوزیسیون برای سرنگونی دولت عمران خان را مجازات وی برای سفر به روسیه از جانب آمریکا عنوان نمود.


مسکو: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه طی بیانیه ای در خصوص تحولات سیاسی اخیر در پاکستان، تلاش احزاب اپوزیسیون برای سرنگونی دولت عمران خان را مجازات وی برای سفر به روسیه از جانب آمریکا عنوان نمود.

در این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: عمران خان نخست وزیر پاکستان به دلیل سفر خود به روسیه در ماه فوریه سال جاری، تحت فشار شدید آمریکا و متحدان غربی واشنگتن قرار گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: همزمان با سفر عمران خان به روسیه دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی با احضار سفیر پاکستان در واشنگتن خواستار لغو فوری این سفر از سوی عمران خان شد که با مخالفت مقامات ذیربط مواجه گردید.

مسکو خاطرنشان کرد: پس از شرایط به وجود آمده در پاکستان پس از سفر نخست وزیر این کشور به روسیه مشخص است آمریکا تصمیم به مجازات عمران خانِ «نافرمان» به دلیل عدم تبعیت و نافرمانی گرفت. گروهی از حزب نخست وزیر به طور ناگهان به احزاب مخالف پیوست و پیش نویس طرح عدم اعتماد به نخست وزیر را در پارلمان این کشور ارائه داد.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: این اقدام آمریکا تلاش برای مداخله بی شرمانه در امور کشورهای آزاد برای دستیابی به اهداف مغرضانه خود است.

ارسال نظر

 
1