خبر فوری

 
مسدود شدن حساب های بانکی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته پاکستان
کد خبر :896317546

15:42 1398/01/15


برچسب ها : بانک حبیب, تحریم, سرکنسولگری ایران, سفارت ایران, کویته,

تمامی حساب های بانکی متعلق به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان مسدود شدند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری آزادی کویته، تمامی حساب های بانکی متعلق به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان مسدود شدند.

مقامات کنسولگری ایران در کویته و مقامات بانک با تایید این موضوع، خبر دادند که این تصمیم با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده است، با این اقدام بانک پاکستان، زائران و تاجران محلی دچار سردرگمی شده اند.

گفته می شود مقامات کنسولگری ایران در کویته با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برای گفتگو جهت رفع این موضوع و پیگیری آن از طریق دولت پاکستان تماس گرفته اند.

لازم به ذکر است حساب بانکی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بانک حبیب  شهر کویته جهت دریافت هزینه های مربوط به ویزا و دیگر امور این نمایندگی راه اندازی شده بود، اما بانک مذکور روز گذشته به صورت ناگهانی، حساب بانکی کنسولگری را بدون هیچ اطلاع قبلی مسدود نمود.

مقامات کنسولگری ایران در گفتگو با رسانه های پاکستان، مسدود شدن حساب های بانکی این اداره را تایید کردند و از دادن اطلاعات بیشتر در این خصوص امتناع ورزیدند.

از سوی دیگر مقامات محلی بانک حبیب پاکستان ضمن تایید این موضوع، به شرط عدم افشای نام خود خبر داد که این حساب به صورت ناگهانی مسدود نگردیده است بلکه با ارسال دو اطلاعیه جداگانه مقامات کنسولگری را از این موضوع آگاه نموده است و پس از عدم دریافت پاسخ مناسب از سوی طرف مقابل، حساب بانکی مذکور مسدود گردید.

طبق گفته مقام های آگاه، این تصمیم بر اساس تحریم های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده است و علاوه بر ایران، کشورهای کره شمالی، سوریه و برما نیز در فهرست این تحریم قرار دارند.

بانک حبیب علاوه بر حساب رسمی کنسولگری ایران در کویته، تمامی حساب های مربوط به کارمندان این کنسولگری را نیز مسدود نموده است.

طبق گفته مقامات بانک حبیب این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امکان ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص وجود ندارد، تمامی حساب ها با توجه به تحریم های بین المللی مسدود شده اند.

گفتنی است با این تصمیم، صادر کنندگان و وارد کنندگان محلی و زائران عتبات عالیات که نیاز به ویزای ایران دارند با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد.

طبق اعلام مقامات بانک حبیب، خواهشمندان ویزای ایران اکنون باید به کنسولگری ایران در شهرهای کراچی، لاهور و اسلام آباد مراجعه نمایند.

مقامات کنسولگری میگویند که آنان حق دریافت پول نقد را ندارند و در صورت عدم گشایش حساب های بانکی، دریافت هزینه های روادید ناممکن خواهد شد.

ارسال نظر

 
1