خبر فوری

 
 
مستحکم نمودن روابط دفاعی، امنیتی و همکاری های متقابل سیاسی و تجاری محور رایزنی شهباز شریف با سدیر جباروف
کد خبر :2118498903

12:46 1401/06/25


برچسب ها : پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, پاکستان و قرقیزستان, تجارت, روابط دفاعی, سرمایه گذاری, سمرقند, شهباز شریف, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, همکاری دفاعی, همکاری نظامی,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه 24 شهریور در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با سدیر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان نیز دیدار و گفتگو کرد.


سمرقند: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه 24 شهریور در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با سدیر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور قرقیزستان از خسارات مالی و تلفات جانی درپی سیل بی سابقه در پاکستان که ناشی از تغییرات اقلیمی بود تسلیت گفته و ابراز همبستگی کرد.

نخست وزیر پاکستان در این بین با آگاه سازی رئیس جمهور قرقیزستان از ویرانی های بوجود آمده ناشی از سیل در پاکستان، بر اهمیت اقدام فوری جامعه جهانی نسبت به مقابله با خطرات تغییرات اقلیمی و همکاری جامعه جهانی با کشورهای درحال توسعه چون پاکستان که با خطرات تغییرات آب و هوایی مواجه هستند، تاکید کرد.

گفتنی است رهبران دو کشور با تاکید بر افزایش روابط مردمی و ارتقاء همکاری های نزدیک تجاری، سرمایه گذاری و بخش انرژی، بر ضرورت مستحکم نمودن بیشتر مناسبات متقابل در بخش تبادل ها در سطح عالی، روابط بین پارلمان ها، مناسبات دفاعی و امنیتی تاکید کردند و در زمینه برگزاری هرچه فوری اجلاس آتی کمیسیون مشترک وزارتی توافق کردند.

در ادامه این دیدار طرفین عزم خود برای تکمیل به موقع پروژه کاسا 1000 انتقال نیرو را ابراز داشتند.

نخست وزیر پاکستان در این میان به همکاری پاکستان برای تسهیل دسترسی قرقیزستان به دریا از طریق بنادر کراچی و گوادر، اطمینان داد. وی همچنین از آغاز پرواز های چارتری میان دو کشور استقبال کرد.

ارسال نظر

 
1