خبر فوری

 
مستثنی شدن پاکستان از لیست نقض آزادی مذهبی
کد خبر :1015367629

13:23 1397/09/21


برچسب ها : آمریکا, پاکستان,

وزارت خارجه آمریکا، پاکستان را به عنوان استثنا از لیست نقض آزادی مذهبی خارج کرد.


به گزارش راز نيوز به نقل از ایکسپریس، وزارت خارجه آمریکا، پاکستان را به عنوان استثنا از لیست نقض آزادی مذهبی خارج کرد.

طبق بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا، ایالات متحده پاکستان را از لیست ویژه نقض آزادی مذهبی به طور استثنا خارج کرده است. قابل ذکر است که مستثنی شدن پاکستان از این لیست به دلیل منافع ملی آمریکا بوده است.

قبل از این، آمریکا به همراه پاکستان بسیاری از کشورهای دیگر را در لیست تشدید تحریم به دلیل نقض آزادی مذهبی قرار داده بود، این درحالی است که این امر موجب اعتراض مقامات پاکستانی نیز شد.

پاکستان با عدم مقبولیت گزارش وزارت خارجه آمریکا در رابطه با نقض آزادی مذهبی با اخذ موضعی گفت : این گزارش متعصبانه بوده و پاکستان در رابطه با نحوه رفتارش با اقلیت های مذهبی کشورش نیازی به مشاوره خارجی ندارد.

سخنگوی دفتر خارجه پاکستان اظهار داشت : تنها 4% درصد از جمعیت پاکستان شامل اقلیت مذهبی است. در پاکستان، اقلیت ها دارای حقوق برابر مطابق قانون اساسی هستند و همه نیز با تفکرات و عقاید مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند. صندلی هایی در پارلمان مختص به اقلیت های مذهبی است.

پاکستان با محکوم کردن و اشاره به گزارش سالانه آزادی مذهبی آمریکا گفته است که این گزارش یکجانبه بوده و جز بر پایه سیاسی منتشر نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزود ، اینکه بدون تبعیض و با حقوق برابر با اقلیت های مذهبی رفتار شود از قوانین اساسی این کشور است. یک کمیسیون مستقل حقوق بشر فعال و مستقل در حال فعالیت برای برطرف کردن نگرانی های نقض حقوق اقلیت ها در پاکستان است. هر حکومت پاکستانی ، خواه دولت کنونی و یا دولت های سابق، همگی آنها در تلاش بودند تا بدون تبعیض و به طور مساوات و طبق قانون اساسی با اقلیت های مذهبی برخورد کنند. دولت پاکستان یک سیستم قانونی و اداری برای حفاظت از حقوق شهروندانش ایجاد کرده است.

ارسال نظر

 
1