خبر فوری

 
 
مسئله کشمیر محور دیدار عمران خان با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
کد خبر :748964630

09:21 1397/10/29


برچسب ها : پاکستان, دولت پاکستان, سازمان ملل متحد, عمران خان, ماریه اسپینوزا, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ماریه اسپینوزا دیدار کرد.


به گزارش «راز نیوز» عمران خان نخست‌وزیر پاکستان با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ماریه اسپینوزا دیدار کرد. طی این دیدار شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، تهمینه جنجوعه معاون وزیر خارجه، ملیحه لودی نماینده پاکستان در سامان ملل متحد نیز حضور داشتند.

عمران خان در جلسه به نقض حقوق بشر در کشمیر اشاره کرد و گفت: هند پی‌درپی قوانین حقوق بشر را در کشمیر نقض می‌کند، یواین کمی سیار حقوق بشر نیز در رابطه با نقض حقوق بشر توسط هند گزارش خود را ارائه کرده است. عمران خان قاطعانه از سامان ملل خواست تا در این رابطه اقدامات تحقیقاتی را انجام دهد.

در ادامه این عمران خان مسئله جوک‌های اهانت‌آمیز درباره ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را نیز بازگو کرد و گفت: با این جوک‌های اهانت‌آمیز دل تمامی مسلمانان جهان رنجیده شد. در این رابطه نیز عمران خان از رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواست تا در این رابطه نیز برسی های لازم را انجام دهند. و عمران خان مسئله هماهنگی بین المذاهب را نیز عنوان کرد.

عمران خان از خان ماریه اسپینوزا در رابطه با توانمندسازی قشر ضعیف جامعه قدردانی کرد و گفت: توانمندسازی قشر ضعیف جامعه نیز بخشی از دستور کار دولت ما است و در ادامه وی از طرح اشتغال جوانان را نیز اعلام کرد.

در ادامه این دیدار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خانم ماریه اسپینوزا گام‌های دولت برای ایجاد رفاه به مردم و تلاش پاکستان را درروند صلح افغانستان ستود و گفت: میهمان‌نوازی پاکستانی‌ها در برابر میلیون‌ها پناهنده ستودنی است.

ارسال نظر

 
1