خبر فوری

 
مریم اورنگزیب: خبرنگار شبکه پی تی وی اخراج شده است
کد خبر :1589136729

13:22 1401/03/13


برچسب ها : احمد قریشی, اسلام آباد, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, تل آویو, روزنامه نگار, عادی سازی روابط, مریم اورنگزیب, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

خانم مریم اورنگزیب وزیر اطلاع رسانی و رسانه از اخراج روزنامه نگار پی تی وی به دلیل سفر او به اسرائیل و جنجالی شدن این سفر خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|  مریم اورنگزیب سخنگوی حزب مسلم لیگ نواز و وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در گفتگوی مطبوعاتی خود با اشاره به سفر احمد قریشی روزنامه نگار خبرگزاری PTV پاکستان به سرزمین های اشغالی، با بیان اینکه وی از شبکه خبری پی تی وی اخراج شد، گفت: سیاست پاکستان در حمایت از فلسطین هیچ تغییری نکرده و نخواهد کرد؛ سیاست پاکستان در مورد فلسطین واضح و مبتنی بر دستورات محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان می باشد.

وی اظهار داشت: هیچ سیاست و اقدامی نمی تواند برخلاف خواست مردم پاکستان صورت گیرد، پاکستان به مواضع سابق و اصولی خود در قبال مسئله فلسطین و اسرائیل پایبند است و وزارت امور خارجه نیز به صراحت اعلام کرده است که هیچ هیئت پاکستانی به اسرائیل سفر نکرده است .

این درحالی است که رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در اظهاراتی سفر هیئت پاکستانی به اسرائیل و دیدار با آنها را تایید کرده است.

بخوانید: تایید سفر هیئت پاکستانی به اسرائیل توسط اسحاق هرتزوگ

خانم اورنگزیب تصریح داشت که از حق فلسطینیان برای رفراندوم مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد کاملا حمایت می کنیم. جهان راه حل دو کشوری را ضامن صلح پایدار در منطقه می داند و باید به وعده تشکیل کشور فلسطینی مطابق با مرزهای پیش از 1967 میلادی، بیت المقدس پایتخت عمل شود. مسئله فلسطین و جامو و کشمیر اشغالی از موضوعات دیرینه در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل می باشند که حل آن برعهده جامعه جهانی است. تا زمانی که این دو موضوع با راه حلی عادلانه حل و فصل نشوند، صلح پایدار در جهان تنها یک رویا باقی خواهد ماند. ما به هرگونه حمایت از تلاش های عدالت طلبانه مردم فلسطین و جامو و کشمیر ادامه خواهیم داد.

وی خاطر نشان ساخت که روزنامه نگاری که برای کسب شهرت سیاسی به اسرائیل رفته بود اخراج شد و این سفر او سفر خصوصی بود نه چیز دیگر، باید افراد این چنینی که به منظور کسب شهرت سیاسی دست به چنین اقداماتی می زنند دستکم حواسشان به منافع ملی نیز باشد که آنها را به خطر نیاندازند.

ارسال نظر

 
1