خبر فوری

 
 
رحله دوم مذاکرات مقامات آمریکا و طالبان ماه بعدی برگزار خواهد شد
کد خبر :1066222720

22:16 1397/05/23


برچسب ها : ترامپ, طالبان افغانستان,

مذاکرات طالبان و مقامات آمریکائی در ماه بعدی به مرحله دوم خواهد رسید این مذاکرات در شهر دوها برگزار خواهد شد۔


 

مرحله دوم مذاکرات مقامات آمریکا و طالبان ماه بعدی برگزار خواهد شد۔

 

مذاکرات طالبان و مقامات آمریکائی در ماه بعدی به مرحله دوم خواهد رسید این مذاکرات در شهر دوها برگزار خواهد شد۔

 

به گزارش راز نیوز به نقل از یکی از اخبار آمریکای مذاکرات طالبان و آمریکا به مرحله دوم رسیده است که این مذاکرات در ماه بعدی در شهر دوها برگزار خواهد شد۔طبق گفته وزارت دفاع آمریکا مصلحت اندیشی یکی از مهم ترین استراتیژی های دولت ترامپ میباشد۔

رئیس وزارت خارجه بخش جنوبی آسیا ایلس ویلز با 4 تن از نمایندگان طالبان 24 ژوئیه در پایتخت قطر مذاکراتی را انجام دادہ بود  طبق اطلاعات بدست رسیده این مذاکرات بعد از 7 سال برای اولین با ر برگزار شده بود۔

 

معاون ارشد شوری طالبان  در یک مصاحبه ای که به روزنامه گاردیین داد اظهار داشت که مرحله اول مذاکرات نتیجه ثمر بخشی را دنبال کرده است و امیدواریم که مرحله دوم مذاکرات که در ماه سپتامبربرگزار خواهد شد مسائل مهمی را دنبال خوهد کرد ۔

 

طالبان افغانستان از مدتی پیش خوستار مذاکره با مقامات آمریکا بوده اند چونکه به گمان آنها فقط آمریکا میتواند نیروهای خارجی را از افغانستان بیرون کند ۔

درپاسخ یک سوالی که از وزیر دفاع آمریکا پرسیده شد وی اظهار نمود که هدف اصلی دولت ترامپ در آسیای جنوبی مصالحت است وی افزود راه حل اینگونه مسائل فقط مصالحت و مذاکره میباشد۔ همچنین که شما شاهد هستید بحرانهای آفریقای جنوبی و جزیره های آیرلیند با مصالحت حل شده است۔وی افزود که ریاست این مذاکرات در دست افغانستان است۔

در جای دیگر فرمانده مرکزی ارتش آمریکا جوف واتل اظهار داشت که گروه طالبان با گروهای دیگر مسلح فرق واضحی دارد وی افزود که مذاکره با طالبان امری مطلوب است ولی ما هرگز آماده مذاکره با گروه داعش خراسانی نیستیم چونکه اینگونه عناصر در پاکستان و افغانستان اقدامات تیروریست را دنبال میکنند۔

ارسال نظر

 
1