خبر فوری

 
 
مراسم الحاق کشتی جدید کولاچی به ناوگان آژانس امنیت دریایی پاکستان در کراچی
کد خبر :343062685

16:46 1400/08/13


برچسب ها : آژانس امنیت دریایی پاکستان, امنیت دریایی, پرویز ختک, وزیر دفاع پاکستان, کراچی, کشتی سازی,

مراسم الحاق کشتی جدید کولاچی به ناوگان آژانس امنیت دریایی پاکستان با حضور مهمان ویژه، پرویز ختک وزیر دفاع فدرال پاکستان در محوطه این کشتی در کراچی برگزار شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | مراسم الحاق کشتی جدید کولاچی به ناوگان آژانس امنیت دریایی پاکستان با حضور مهمان ویژه، پرویز ختک وزیر دفاع فدرال پاکستان در محوطه این کشتی در کراچی برگزار شد.

به گفته منابع، کشتی کولاچی آخرین کشتی از سری کشتی های گشتی ملحق به ناوگان آژانس امنیت دریایی پاکستان بوده است.

کشتی کولاچی با 94 متر طول و 660 تن وزن دارد. همچنین سرعت این کشتی دو موتوره، 26 مایل دریایی در ساعت و در کارخانه کشتی سازی کراچی ساخته شده است.این کشتی همچنین دارای تفنگ دریایی تک لول نیمه اتوماتیک 30 میلی متری است.

پیش از این شناورهای گشتی به نام های PMSS هانگول، باسل، دشت، ژوب و کشمیر به آژانس امنیت دریایی ملحق شده بودند همچنین پاکستان و چین به طور مشترک شش کشتی برای آژانس امنیت دریایی پاکستان ساختند.

به گفته منابع، سایر تسحیلات، از جمله کشتی کولاچی، نقش کلیدی در نظارت بر دریا خواهند داشت.

پرویز ختک وزیر دفاع فدرال پاکستان در این مراسم با بیان اینکه کارخانه کشتی سازی کراچی یک کشتی عالی ساخته است گفت: خرید این کشتی توسط آژانس امنیت دریایی پاکستان باعث بهبود عملکرد آن خواهد شد و همچنین آژانس امنیت دریایی فعالیت خود را به طور مؤثر انجام می دهد.

وی افزود: این کشتی مجهز به امکانات مدرن و تکنولوژی جدید بوده و شاهکار آمادگی دفاعی و کشتی سازی است.

وی همچنین با بیان اینکه تکمیل این کشتی با تلاش تیم مهندسی کارخانه کشتی سازی کراچی امکان پذیر شد گفت: از تکمیل و آماده سازی این کشتی در کارخانه کشتی سازی کراچی خوش حال و ابراز امیدواری می کنیم.

ارسال نظر

 
1