خبر فوری

 
 
مذهب بوهری و هزاره های کویته هدف حملات تروریستی در شهر زیارت بلوچستان پاکستان
کد خبر :1217678449

19:45 1398/03/19


برچسب ها : انفجار, بلوچستان, بمب, پاکستان, تروریست, تروریسم, زیارت,

درپی حملات تروریستی در روز جمعه که منجر به انفجار دو خودروی گردشگران هزاره و بوهری مسلک در شهر زیارت بلوچستان شده بود، پنج تن جان باخته و 12 تن دیگر نیز زخمی شدند.


 

بلوچستان: به گزارش رازنیوز، درپی حملات تروریستی در روز جمعه که منجر به انفجار دو خودروی گردشگران هزاره و بوهری مسلک در شهر زیارت بلوچستان شده بود، پنج تن جان باخته و 12 تن دیگر نیز زخمی شدند.
انفجار نخست در منطقه کواس زمانی رخ داد که خودرو در حال بازگشت از شهر زیارت به سوی کویته مرکز ایالت بلوچستان بود؛ در اثر این انفجار 2 تن از جوانان هزاره با نام های علی سینا و حبیب الله جان باخته و 7 تن دیگر نیز زخمی شدند.
 
 
 
 
انفجار دوم در شهر زیارت در خودرویی رخ داد که سرنشینان آن از مذهب بوهری یا آغا خانی مقیم شهر کراچی برای گردش به شهر زیارت آمده بودند. در اثر این انفجار به همراه یک زن 3 نفر جان خود را از دست دادند و 5 فرد دیگر زخمی شدند.
طبق اظهارات معاون کمیساریای شهر زیارت، هدف از بمب گذاری ها حمله به هزاره و بوهری ها بوده است.
 
 
از طرفی سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان CTD پس از انجام تحقیقات در بیانی با تایید خبر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در دو منطقه مختلف از شهر زیارت ایالت بلوچستان اذعان داشت: حملات از طریق نصب بمب های ساعتی رخ داده اند که در اثر آن 5 نفر جان باخته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.
خلیل احمد از مسئولین CTD در ادامه بیانات خود گفت: برای انفجارها از دو یا سه کیلو مواد منفجره استفاده شده است و بمب های ساعتی از طریق مغناطیس در زیر خودرو ها نصب شده بودند. همچنین شکایت نامه ای براساس مدعای نیروهای امنیتی با عناوین تروریسم، قتل و مواد منفجره درج شده است.

 

ارسال نظر

 
1