خبر فوری

 
 
مذاکرات پنهانی دولت فدرال پاکستان با جنبش لبیک پاکستان
کد خبر :1916975293

19:17 1397/11/21


برچسب ها : پاکستان, جنبش لبیک پاکستن,

در پی روابط پنهانی دولت فدرال پاکستان با جنبش لبیک پاکستان امکان ضمانت و آزادی دو تن از رهبران این جنبش به نام های خادم حسین رضوی و پیر افضل قادری به طور فوری وجود دارد.


 

به گزارش راز نیوز، در پی روابط پنهانی دولت فدرال پاکستان با جنبش لبیک پاکستان امکان ضمانت و آزادی دو تن از رهبران این جنبش به نام های خادم حسین رضوی و پیر افضل قادری به طور فوری وجود دارد. باوجود روابط پنهانی دولت با این جنبش، پیشرفت هایی نیز قابل مشاهده هستند. در این پیشرفت می توان به مواردی همچون قبول کردن تصمیم دادگاه برای آزادی آسیه مسیح و عدم صدور فتوای کافر و واجب القتل علیه شخصیت ها از جانب رهبران این جنبش اشاره کرد. پس از ابراز چنین تصمیمی از سوی رهبران جنبش لبیک پاکستان، دولت در حال تفکر برای آزادی افراد دستگیر شده این جنبش است، اما تا اعلام حکم نهایی دادگاه علیه اعضای این جنبش برای اعتصاب فیض آباد، آزادی آنها به تعویق خواهد افتاد.

دولت پس از گفت‌وگو با رهبران جنبش لبیک پاکستان خواستار عدم برگزاری تظاهرات غیر مسالمت آمیز، صدور فتوای کفر و واجب القتل علیه شخصیتی شده و اظهار داشت ، درصورتی که این جنبش با اقدامات دولت مشکلی دارد، می تواند تنها با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز آنها را از دولت خواهان شود. جنبش لبیک پاکستان نیز با پذیرفتن پیشنهاد دولت درحال برقراری روابط پشت پرده با آن است.

لازم به ذکر است که 500 تن از افراد این جنبش در لاهور از جان فشان های جنبش بوده و حاضر به انجام هرکاری برای آن هستند، اما این درحالی است که بیشتر این افراد در حال حاضر در زندان و تحت نظر امنیتی هستند.

ارسال نظر

 
1